آتشِ نوتردام دامن کریسمس را هم گرفت

به گزارش سهندبلاگ، در پی آتش سوزی ماه آوریل کلیسای قرون وسطایی نوتردام، مردم برای نخستین بار در 200 سال گذشته قادر نخواهند بود روز کریسمس در این کلیسا تجمع نمایند.

آتشِ نوتردام دامن کریسمس را هم گرفت

ایسنا: سخنگوی اسقف اعظم پاریس در مصاحبه ای با رویترز بیان می نماید: هیچ تجمع نیمه شبی در کلیسای نوتردام صورت نخواهد گرفت. آخرین بار چنین اتفاق مشابهی در جریان انقلاب فرانسه رخ داد. از سال 1803 تا به امروز هرساله شاهد تجمع مردم در روز کریسمس در نوتردام بوده ایم.

پانزدهم آوریل، آتش بخش هایی از سقف و مناره کلیسای تاریخی نوتردام را نابود کرد، با این حال آثار هنری و تاریخی ارزشمندی که در این کلیسا نگهداری می شدند در کنار برج های اصلی و دیوارهای بیرونی آن سالم باقی ماندند.

کشیش ارشد این کلیسا می گوید: این موضوع ناراحت نماینده است چرا که دوست داشتیم کریسمس را در نوتردام جشن بگیریم، اما در همین حال امیدهایی برای بازسازی این بنا وجود دارد؛ برای مثال این جرثقیل بزرگ یاری خواهد نمود تا این داربست های عذاب آور را جدا کنیم.

داربستی که این کشیش به آن اشاره دارد در حقیقت همان داربست فلزی است که پیش از حادثه آتش سوزی برای مرمت بخشی از بنای این کلیسا نصب شده بود، اما در جریان آتش سوزی ذوب شد.

این کشیش می افزاید: کریسمس همان جشن دریافت امید است. بگذارید چند سال دیگر صبر کنیم.

او همچنین از کسانی که قبلا کریسمس را در نوتردام می گذراندند دعوت کرد سال جاری در کلیسای Saint-Germain lAuxerrois که یکی از قدیمی ترین کلیساهای پاریس محسوب می شود تجمع نمایند.

ویکتور هوگو نویسنده مشهور فرانسوی در کتاب گوژپشت نوتردام خود به کلیسای نوتردام که به قرن دوازدهم بازمی شود اشاره نموده است. ناپلئون نیز در سال 1804 در همین مکان تاج گذاری کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6151

به "آتشِ نوتردام دامن کریسمس را هم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشِ نوتردام دامن کریسمس را هم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید