آنچه که باید در مورد ضمانت وام های دانشجویی بدانید ، از سند تعهدنامه دانشجویی تا ضمانت های بانکی

به گزارش سهندبلاگ، یکی از مسائلی که دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید به آن توجه کنند، استفاده از ضمانت های دانشجویی برای وام است که صندوق رفاه دانشجویان شرایط ضامنین را برای وام های مختلف اعلام کرده است.

آنچه که باید در مورد ضمانت وام های دانشجویی بدانید ، از سند تعهدنامه دانشجویی تا ضمانت های بانکی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی مدتی است که آغاز شده و دانشجویان می توانند درخواست خود را برای دریافت 5 نوع وام ضروری، تحصیلی، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس https://www.swf.ir ثبت کنند.

شرایط ضمانت وام های دانشجویی

اما یکی از مسائلی که دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید به آن توجه کنند، استفاده از ضمانت های دانشجویی برای وام است که صندوق رفاه دانشجویان شرایط ضامنین را برای وام های مختلف اعلام کرده است.

دست بندی شرایط ضمانت وام های دانشجویی به نوع وام و مبلغ وام ها بستگی دارد که وام های تا سقف 15 میلیون تومان یک ضامن قراردادی، 30 میلیون تومان یک ضامن رسمی و قراردادی و بیش از 30 میلیون تومان نیز ضمانت های دیگری مورد نیاز است.

ضمانتی که باید برای وام ها ارائه شود

وام های دانشجویی باید ضمانت های تعریف شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان پرداخت شود و ضامنینی که برای این وام ها معرفی می شوند، شرایط ضمانت دانشجو را داشته باشند.

سند تعهد نامه دانشجویی باید به صندوق رفاه ارائه شود

علاوه بر ضمانتی که در صندوق رفاه باید از سوی دانشجویی برای دریافت وام های دانشجویی داده شود، دانشجو نیز باید با حضور در دفتر اسناد رسمی ضند تعهد نامه دانشجویی را گرفته و به صندوق رفاه دانشجویان ارائه دهد این سند تعهدی است برای بازگشت وام دانشجویی که از سوی دانشگاه ها طراحی و دانشجویی تعهد بازگشت وام را می دهد.

ضامن وام باید چه شرایطی داشته باشد؟

در مصوبه دریافت وام های آمده است :براساس ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 08/07/1386، کارمندان دستگاههای اجرای شامل کلیه وزارتخانه ها، مراکزدولتی، موسسات یا نهاد های عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی وکلیه دستگاههایی است که مشمول قانون برآنها مستلزم ذکرویا تصریح نام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17386

به "آنچه که باید در مورد ضمانت وام های دانشجویی بدانید ، از سند تعهدنامه دانشجویی تا ضمانت های بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که باید در مورد ضمانت وام های دانشجویی بدانید ، از سند تعهدنامه دانشجویی تا ضمانت های بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید