ابداع فناوری پوشیدنی خاص افراد کم بینا

به گزارش سهندبلاگ، دانشجویان دانشگاه هاروارد اخیراً پیروز به توسعه وسیله ای پوشیدنی برای افراد کم بینا شده اند که می تواند به آنها در حرکت کردن یاری کند.

ابداع فناوری پوشیدنی خاص افراد کم بینا

ته ای از فناوری دید رایانه و روباتیک نرم استفاده کردند که به دوربین تلفن هوشمند کاربر متصل می شوند و در زیر گردن و روی فناوری جلیقه مانند قرار می گیرد. این فناوری با اتصال به دوربین، به کاربر می گوید اشیا کجا هستند و این اطلاعات پس از آن به جلیقه ای که باد نموده تحویل داده می گردد تا بازخورد لمسی یا بساوشی ارائه دهد. فناوری لمسی یا فناوری بَساوشی به گونه ای از فناوری گفته می گردد که از راه لمس و توسط حرکت، لرزش یا اِعمال فشار با کاربر تعامل می نماید.

از آنجا که بسیاری از دستگاه های پوشیدنی از لرزش برای برقراری ارتباط با کاربران استفاده می نمایند، این دستگاه جدید کمی پیشرفته تر است و با باد شدن احساس راحتی را به کاربران می دهد.

جلیقه با توجه به فاصله بین جسم و کاربر، باد می نماید. کشف و شناسایی اشیای اطراف کاربر با استفاده از الگوریتم دید رایانه انجام می گردد.

میلان ویلبورن(Milan Wilborn) دانشجوی دکترای مهندسی مواد این دانشگاه گفت: این نرم افزار یک جعبه محدود نماینده را در اطراف هر شیء که می بیند، ردیابی می نماید و با کالیبراسیون نسبت های آن جعبه محدود نماینده، این نرم افزار می تواند تخمین بزند که یک شی از دوربین تا چه حد دور است.

این استارتاپ و دانشجویان آن برای توسعه این فناوری پیروز به دریافت جایزه چالش نوآوری رئیس هاروارد 2020 (2020 Harvard Presidents Innovation Challenge) شدند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9721

به "ابداع فناوری پوشیدنی خاص افراد کم بینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع فناوری پوشیدنی خاص افراد کم بینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید