از افتتاح 12 ایستگاه متروی تهران تا انجام مطالعات LRT در بزرگراه شهید همت

به گزارش سهندبلاگ، مدیر دفتر برنامه ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترودر تشریح برنامه های متروی تهران، اعلام نمود که مطالعات اجرای طرح قطار شهری سبک یا همان ال ار تی به این شرکت واگذار شده است.

از افتتاح 12 ایستگاه متروی تهران تا انجام مطالعات LRT در بزرگراه شهید همت

مهندس امیر عباس رضایی در گفت وگو با خبرنگاران، در شرح کلیات برنامه سال آینده شرکت مترو گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی خطوط 3 و 4 ، بحث تکمیل تجهیزات تهویه، حریق، آسانسورها، ورودی ها و خروجی های اضطراری را به مانند گذشته دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ها در خطوط 6 و 7 به بهره برداری از ایستگاه ها و جهت به جای مانده در جهت افزایش مسافرپذیری، تهویه میان تونلی و ایستگاهی، ورودی های دوم و سوم و خروجی های اضطراری معطوف می گردد.گفت: بعلاوه در مقوله انتهاه ها و پارکینگ های خطوط هفتگانه، ادامه عملیات احداث فاز نخست انتهاه آزادگان در خط 3 ، اجرای فاز یک انتهاه دولت آباد در خط 6 ، آغاز عملیات اجرایی انتهاه تختی در خط 7 و افتتاح فاز دوم انتهاه شهید کلاهدوز در خط 4 مدنظر قرار گرفته است که البته تامین به موقع منابع اقتصادی، شرط اصلی تحقق اهداف برنامه سال پیش رو تلقی می گردد.

رضایی در ادامه به پروژه های قابل افتتاح در سال 1401 اشاره نمود و گفت: در مجموع اگر بتوان به لحاظ مسائل اقتصادی، پشتیبانی به موقع و قابل قبولی از اقدامات عملیاتی شرکت مترو داشت، امکان افتتاح 12 ایستگاه، 13 ورودی نو، یک پارکینگ و انتهاه و حدود 13 کیلومتر جهت مترو برای سال آینده وجود خواهد داشت.

وی در مورد آخرین شرایط خطوط نو و بعلاوه خطوط انشعابی و توسعه ای مترو اضافه کرد: در بخش توسعه خطوط موجود، اجرای بخشی از پروژه توسعه شرقی خط 4 و بعلاوه بهره برداری از فاز نخست پروژه توسعه غربی خط 4 (شامل 2 ایستگاه و 3 کیلومتر جهت) را پیش رو داریم و البته مطالعات مربوط به امکان اجرای پروژه توسعه شرقی خط 2 را نیز در دستورکار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خطوط نو شامل خط 8 تا خط 11 نیز در صورت تامین منابع اقتصادی در قالب مشارکت با بخش خصوصی در قطعات مختلف آغاز و یا ادامه خواهد یافت و ایضاً مطالعات مربوط به طرح احداث LRT قطار سبک شهری بزرگراه شهید همت را نیز قرار است آغاز کنیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو در انتها صحبت های خود از برنامه های مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی مرکز یاد کرد و گفت: پیگیری انعقاد و جاری سازی قرارداد ساخت 105 دستگاه واگن و ساخت بخشی از ناوگان مربوط به قرارداد 113 دستگاه واگن جهت تحویل در نیمه نخست سال 1402 مدنظر شرکت مترو قرار گرفته است که این امر نیز با قوت دنبال خواهد شد تا بخشی از کمبودهای موجود در این زمینه رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16891

به "از افتتاح 12 ایستگاه متروی تهران تا انجام مطالعات LRT در بزرگراه شهید همت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از افتتاح 12 ایستگاه متروی تهران تا انجام مطالعات LRT در بزرگراه شهید همت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید