استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟

به گزارش سهندبلاگ، استفاده از سند دست نویس دارای تبعات متعددی است و اگر به نکات حقوقی آن توجه نداشته باشیم، مسائل بسیاری را به وجود می آورد.

استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار ، اسناد و دست نوشته های عادی دارای مسائل متعددی هستند و باید مراقب باشید تا در دام این اسناد قرار نگیرید.

اثبات اصالت این دسته از اسناد خود دارای مسائل متعددی است و آن ها مرجع خطر پذیری هستند؛ به دلیل آن که بسیاری از این دست نوشته ها قابلیت جعل دارند باید اصالت نوشته عادی حتما توسط کارشناسان به اثبات برسد و البته این موضوع مسائل متعددی دارد.

باید توجه داشته باشید و تا جای ممکن از اسناد دست نوشته دوری کنید و به جای آن، سند خود را حتما در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانید.

هنگامی که یک سند دست نوشته یا سند عادی به دادگاه ارائه می گردد، دادگاه آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد، اما اگر کارشناس صلاحیت سند دست نویس را مورد تأیید خود قرار ندهد، سند در حکم سند جعلی می گردد و در این زمان جرم حقوقی و کیفری ایجاد می گردد.

اجاره نشین ها بخوانند/ مستاجر چه حق و حقوقی دارد؟

جرم استفاده از سند دست نویس معجول چیست؟

اگر صلاحیت سند اثبات نگردد در این هنگام فرد ذینفع در پرونده دعوایی با عنوان جعل و استفاده از سند مجعول را طرح می نماید که مجازات هر کدام از آن ها حداقل 6 ماه حبس است.

اگر به دنبال معامله ملک یا زمینی هستید باید حتما به این نکته توجه کنید که ملک را از اداره ثبت اسناد استعلام نموده و پس از آن که جواب استعلام آمد، قرارداد را امضا و قولنامه و معامله کنید.

توجه به استعلامات حقوقی اهمیت بسیاری دارد، زیرا گاهی اوقات اتفاق می افتد که ملک به دلایل قانونی در رهن فردی دیگر بوده و خود فروشنده هم اجازه معامله نداشته است و این موضوع مسائل متعددی را برایتان به وجود می آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4390

به "استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید