استقبال روس ها از پذیرش پناهجویان خارجی

به گزارش سهندبلاگ، تحقیقات نشان داده که اکثریت مردم روسیه از پذیرش پناهجویان خارجی در کشورشان حمایت نموده و خواهان دسترسی آنها به آموزش ، یاری های پزشکی و سایر خدمات اجتماعی، و حقوق برابر مانند ساکنین محلی روسیه هستند.

استقبال روس ها از پذیرش پناهجویان خارجی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، نتیجه تحقیقات بنیاد سنجش افکارعمومی سراسری روسیه به روی عقاید شهفرایندان روس درباره پناهندگان سایر کشورها و سیاست های مربوط به آنها که در اواسط ماه دسامبر گذشته (سال 2019) به سفارش سازمان ماموریت بشردوستانه روسیه اجرا شده را مورد آنالیز قرار داده است.

این تحقیقات تعیین نموده که بیشتریت مردم روسیه با پناهندگان احساس همدردی می نمایند و معتقدند که روسیه باید به این افراد پناهندگی دائمی (نظر 11 درصد) یا پناهندگی موقت (48 درصد) داده و تا جای ممکن همه نیازهای ضروری آنها را تأمین کند. 23 درصد از سئوال شوندگان بر این عقیده هستند که کشورشان باید به پناهندگان سایر کشورها یاری کند، بدون آنکه آنها به داخل کشور راه بدهد. گزینه بستن مرزها و عدم پذیرش پناهندگان هم توسط 12 درصد از پاسخ دهندگان انتخاب شده است.

این نظرسنجی نشان داده است که بیشتر روس ها (71 درصد آنها) بر این باورند که دسترسی پناهندگان به آموزش ، یاری های پزشکی و سایر خدمات اجتماعی را به طور هم زمان با ساکنین محلی باید تضمین گردد. همچنین، سه چهارم مردم روسیه (75 درصد) موافق هستند که پناهندگان باید از حقوق برابر با دیگران برخوردار باشند و هرگونه تخلف از سوی آنها نیز باید متوقف گردد. بیشتریت قریب به اتفاق (91 یعنی درصد) شهفرایندان روس دارای سن 18 الی 24 ساله چنین عقیده ای دارند.

این مطالعه همزمان با این روایداد صورت گرفت که نشست مجمع دنیای پناهنجویان، از تاریخ 17 تا 18 دسامبر (اوایل دی ماه) در ژنو- سوئیس برگزارمی شد. هدف از این نشست آنالیز فرایند تحقق پیمان دنیای پناهندگان است که در ماه دسامبر سال 2018 توسط مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تصویب شده است. روسیه ، هرچند با چند شرط ، از این سند حمایت کرد.

براساس اعلام دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، در حال حاضر بیش از 70 میلیون آواره در دنیا وجود دارد که حدود 25 میلیون نفر از آنها پناهجویانی هستند که به دلیل جنگ و درگیری های مسلحانه مجبور به ترک کشورهای خود شده ا ند. در میان آنها، بیشترین پناهجویان متعلق به کشورهای سوریه (6.7 میلیون)، افغانستان (2.7 میلیون) و سودان جنوبی (2.3 میلیون) هستند. بیشتریت این پناهجویان توسط کشورهای ترکیه (3.7 میلیون)، پاکستان (1.4 میلیون)، اوگاندا (1.2 میلیون)، سودان (1.1 میلیون) و آلمان (1.1 میلیون نفر) پذیرفته شده ا ند.

روسیه از نظر تعداد مهاجران خارجی، از جمله مهاجرین کار و همچنین پناهجویان اوکراینی که بعد از مناقشه نظامی در دونباس، مجبور به ترک آنجا شده اند، یکی از کشورهای پیشرو در اروپا است، اما اخذ شرایط پناهندگی در فدراسیون روسیه بسیار سخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6333

به "استقبال روس ها از پذیرش پناهجویان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال روس ها از پذیرش پناهجویان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید