اعتراف کره شمالی به وجود کرونا در این کشور

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری رویترز از سئول گزارش داد که مقام های کره شمالی انتها بعد از ماه ها تکذیب اخبار مبنی بر وجود ویروس کرنا در کشورشان، از تکذیبیه ها دست برداشته و به وجود این ویروس مرگبار در کشورشان اعتراف کردند.

اعتراف کره شمالی به وجود کرونا در این کشور

براساس این گزارش، چند مقام رسمی کره شمالی دیروز،یکشنبه در نطق عمومی اعلام کردند که به رغم بسته بودن مرزهای زمینی و هوایی این کشور، ویروس کرونا از اواخر ماه مارس (10 روز اول فروردین) به این سو وارد این کشور شد.

این مقامات در جمع مقامات چند سازمان نظارتی کشورشان گفتند که به رغم رعایت کامل تدابیر امنیت بهداشتی در نقاط مرزی، مدتی است که ویروس کووید-19 از راه های غیر محسوس وارد کشور شده و بعضی مناطق مرزی کشور را آلوده نموده است.

این مقامات بدون اشاره به تعداد مبتلایان و یا فوتی های احتمالی به این بیماری مرگبار، از پیونگ یانگ پایتخت و استان های هوآنگائه جنوبی در جنوب غرب و هامگیونگ شمالی در شمال شرق کره شمالی به عنوان مناطق کرونا زده کشورشان نام بردند.

دولت کره شمالی از اواسط اسفند به ده ها دیپلمات خارجی در این کشور خواسته بود این کشور را ترک نموده و در صورت ابتلا به این بیماری باید 30 روز در قرنطینه به سر ببرند.

پیشتر روزنامه ان کی چاپ کره جنوبی نوشته بود که با وجود تاکید مقامات کره شمالی بر مبتلا نشدن هیچ یک از مردم این کشور به ویروس کرونا، از ژانویه (10 دی 1398) تا به امروز بیش از 20 نفر در این کشور با علایم مشکوک جان دادند.

به نوشته این روزنامه، مقامات کره شمالی از افشای آمار کسانی که در قرنطینه هستند و یا با علایم مربوط به کرونا جان باختند، خودداری می نمایند.

ظاهرا یک مقام عالیرتبه دولتی کره شمالی به روزنامه ان کی گفته بود: آمار مقر مرکزی کنترل بیماری این کشور نشان می دهد، از ژانویه تا کنون 23 نفر به علت ذات الریه جان باختند. درواقع، این آمار مربوط به کسانی است که پس از تب بالا و مسائل تنفسی جان دادند.

این مقام کره شمالی با اعلام اینکه به استثنای پیونگ یانگ و هائجو، بقیه مناطق کره شمالی در مرز چین، مرکز شیوع کرونا، واقع شده اند گفت: در مجموع، 82 نفر نیز که دارای علایم مشابه هستند، در قرنطینه به سر می بردند که بعضی از آنها پس از کاهش علایم مرخص شدند اما، تعداد افراد بیمار در حال افزایش است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8269

به "اعتراف کره شمالی به وجود کرونا در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف کره شمالی به وجود کرونا در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید