امیر قطر نشست عربی-اروپایی در مصر را تحریم کرد

به گزارش سهندبلاگ، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر در نشست عربی-اروپایی در مصر شرکت نخواهد کرد.

امیر قطر نشست عربی-اروپایی در مصر را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تمیم بن حمد آل ثانی در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در مصر شرکت نخواهد نمود.

این نشست فردا یکشنبه در شرم الشیخ مصر شروع به کار خواهد نمود.

یک منبع در وزارت خارجه قطر به خبرگزاری نووستی روسیه گفته است قطر دعوت نامه حضور در نشست سران اتحادیه عرب-اتحادیه اروپا را که در مصر برگزار می گردد، دریافت نموده است، ما احساس حزن و اندوه می کنیم، ولی از این مسئله که دولت مصر از این دعوت نامه به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف خود سوء استفاده نموده است، شگفت زده نشدیم، این دعوت نامه پروتکل بین المللی را با توجه به زبان و لحن و فرمول به کار رفته در آن نقض نموده است.

وی اضافه نمود بر خلاف دعوت نامه های ارسالی برای سران کشورهای عربی دیگر، دعوت نامه قطر برای امیر آن ارسال نشده بلکه به سفارت یونان در دوحه به جای دفتر نمایندگی دائمی قطر در اتحادیه عرب تحویل شده است.

این سخنگو گفت دعوت نامه ارسالی تناسب و هماهنگی با دعوت نامه رسمی ندارد و رفتار مصر در این زمینه غیر حرفه ای است، اما با وجود این رفتار، قطر در این نشست شرکت خواهد نمود اما فقط، نماینده اش در اتحادیه عرب در این نشست شرکت خواهد نمود(امیر قطر شرکت نمی کند) تا نشان دهد کاملا به فعالیت های مشترک عربی و همکاری با شرکای اتحادیه اروپا پایبند است.

قرار است اولین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا از فردا یکشنبه شروع در شرم الشیخ مصر شروع گردد.

مصر به همراه پادشاهی سعودی، بحرین و امارات متحده عربی، بیش از یک سال و نیم است که روابط خود را با قطر قطع کردند، آنها این کشور را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود متهم نموده اند که قطر بارها این ادعا را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 721

به "امیر قطر نشست عربی-اروپایی در مصر را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر نشست عربی-اروپایی در مصر را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید