اگر سلامتی مغزتان برایتان مهم است دور این غذا ها را خط بکشید

به گزارش سهندبلاگ، به گفته محققان دانشگاه ملی استرالیا، عادات غذایی ناسالم زندگی مدرن همراه با رژیم غذایی مملو از کالری موجب می گردد سلامت مغز سریع تر از بین برود.

اگر سلامتی مغزتان برایتان مهم است دور این غذا ها را خط بکشید

به گزارش ، نیکولاس چربوین، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: در مقایسه با 50 سال گذشته، در حال حاضر افراد به طورمیانگین روزانه حدود 650 کیلوکالری اضافی مصرف می نمایند که معادل مصرف یک وعده فست فود برگر، سیب زمینی سرخ نموده و نوشابه است.

وی در ادامه می افزاید: ما به شواهد قوی ای دست یافتیم که افراد دارای عادات غذایی ناسالم و عدم ورزش برای مدت های طولانی و مداوم در معرض ریسک ابتلا به دیابت نوع2 قرار دارند و عملکرد مغزشان به شکل قابل توجهی کاهش می یابد و در معرض ابتلا به بیماری های نظیر زوال عقل و کوچک شدن مغز هستند.

طبق این مطالعه، 30 درصد از جمعیت بزرگسال دنیا یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و بالغ بر 10 درصد آنان تا سال 2030 مبتلا به دیابت نوع2 خواهند بود.

:

به گفته محققان، روند نابودی عملکرد مغز در افراد مبتلا به دیابت به خاطر از بین رفتن نورون ها و عملکرد آن ها به مراتب سریع تر است که نشان دهنده رابطه آشکار بین نابودی مغز و سبک زندگی ناسالم است.محققان هشدار می دهند مصرف بیش از اندازه زیاد مواد غذایی ناسالم نظیر فست فود ها بسیار در بروز مسائل مغزی موثر است.

منبع : مهر

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2070

به "اگر سلامتی مغزتان برایتان مهم است دور این غذا ها را خط بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سلامتی مغزتان برایتان مهم است دور این غذا ها را خط بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید