ایجاد مسائل نو حقوقی از سوی شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خوزستان مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در مورد شرایط پروژه متروی اهواز و مطالبات شرکت کیسون گفت: در پی اعلام پایان پیمان شرکت کیسون، این شرکت ادعای مطالباتی نموده و مسائل نو حقوقی ایجاد شده است.

ایجاد مسائل نو حقوقی از سوی شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز

عادل شیشه گری در نشست خبری که امروز (13 آبان ماه) در شورای شهر اهواز برگزار گشت، اظهار کرد: از بدو شروع به کار شورای ششم، مساله شهرفروشی برای اعضای شورای شهر بسیار اهمیت داشت. در مورد مسائل شهر و سرانه های در حال اشغال و تغییر کاربری ورود کردیم و در حال جلوگیری از انجام این کارها هستیم و اخیرا نیز در منطقه 6 در مورد تخریب یک ساختمان دو طبقه در حال ساخت اقدام نموده ایم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: از سوی دیگر، در دیگر نقاط شهر نیز بدون مجوز تراکم های بیش از ظرفیت داده شده بود که در این خصوص آنالیز ها و اقدامات در حال اجرا است.

مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم جلوگیری از شهرفروشی در اهواز گفت: عایدی شهرداری باید از راه های دیگر به جز شهرفروشی تامین گردد.

شیشه گری اعلام کرد: در راستای شفافیت و حفظ محیط زیست، سامانه جامع معاملات راه اندازی می گردد تا همه مناقصات و مزایدات در کل کشور قابل رویت باشد. در راستای شفافیت اقتصادی نیز اقداماتی برای پرداخت الکترونیکی هزینه جابه جایی با اتوبوس های سطح شهر در حال اجرا است.

وی در مورد شرایط پروژه متروی اهواز و مطالبات شرکت کیسون اضافه کرد: در پی اعلام سرانجام پیمان شرکت کیسون، این شرکت ادعای مطالباتی نموده و مسائل نو حقوقی ایجاد شده است. این موضوع، با توان سیستم شهرداری قابل جمع بندی نیست؛ در این راستا کمیسیونی تشکیل شده است تا از نظرات وکلایی که در قراردادهای بین المللی کار نموده اند، استفاده کنیم تا این موضوع به صورت قانونی و به برترین نحو پیگیری گردد.

مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در مورد شرایط نیروهای شرکت کیسون نیز گفت: نیروها اعتراضاتی داشتند که از باب همکاری، بخش از مطالبات آن ها پرداخت شد اما عملا باید پیمانکار شرایط نیروی انسانی خود را تعییین تکلیف کند.

شیشه گری اضافه کرد: پس از اعلام سرانجام پیمان شرکت کیسون، قرار بود شرکت دیگری جایگزین گردد اما کیسون هنوز کارگاه ها را تخلیه ننموده است و این کار عملیاتی نیست. پس از حل مسائل حقوقی این مساله، می توان مشخص کرد که کار به وسیله کیسون یا شرکت جایگزین ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16020

به "ایجاد مسائل نو حقوقی از سوی شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مسائل نو حقوقی از سوی شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید