تور هند: این ماجراجویی های مجذوب کننده را در هند تجربه کنید

به گزارش سهندبلاگ، با اینکه سفر به هند و بازدید از جاذبه های شناخته شده آن برای هر گردشگری مجذوب کننده به نظر می رسد، اما نباید از تفریح ها و تفریحات ماجراجویانه این سرزمین غافل شد که در نوع خود کم نظیر هستند.

تور هند: این ماجراجویی های مجذوب کننده را در هند تجربه کنید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در سفر به هند، بازدید از تاج محل، این میراث جهانی یونسکو با سازه مرمر سفیدش، قطعاً در صدر لیست برنامه های گردشگران واقع شده است و احتمالاً تفریحات معروف دیگری نظیر قایق سواری با خانه های قایقی در مرداب های کرالا، تمرین یوگا در شهر ریشی کش و تماشای جشنواره های رنگارنگ در سراسر این کشور نیز جزو برنامه گردشگران است.

البته نباید از منطقه شمالی راجستان غافل شد، جایی که اغلب نامش با کاخ های سلطنتی، قلعه های باشکوه و زرق وبرق رنگ ها در شهر صورتی جیپور و شهر آبی در جوداپور گره خورده است. با این همه گاهی اوقات برترین تجربیات سفر، آن هایی هستند که زیاد شناخته شده نیستند یا در نقاط دوردست قرار دارند. در این مقاله از خبرنگاران تصمیم داریم تا به ماجراجویی های غیرمنتظره ای اشاره کنیم که معمولاً در برنامه متداول گردشگران به چشم نمی خورد، اما شما می توانید در تور هند این فرصت را غنیمت بشمارید؛ به خصوص که خبرنگاران با همکاری آژانس های معتبر گردشگری کشور در انتخاب برترین و مقرون به صرفه ترین تور به شما یاری می نماید و امکان یافتن تورها با پایین ترین قیمت را برای شما فراهم نموده است.

گشت وگذار در قلمروی ببرها

به لطف کوشش های حفاظت از ببرها در سال های اخیر، تعداد این حیوانات و همین طور شانس تماشای آن ها در استان مرکزی مادیا پرادش بیشتر شده است.

امکان سافاری در منطقه حفاظت شده ساتپورا وجود دارد که علاقه مندان می توانند در سفر سیار و چندروزه از قلمروی ببرها تماشا نمایند، دنبال ردپای ببرها بگردند و آن ها را در میان درخت ها جستجو نمایند و با فرارسیدن شب با صدای جنگل، بخوابند. آن دسته از گردشگرانی که در پی نصف روز پیاده روی در حیات وحش هستند و در عین حال ترجیح می دهند که شب را در تفرجگاهی سپری نمایند، می توانند راهی اقامتگاه ها شوند. تفرجگاه های جنگلی در حاشیه قدیمی ترین پارک ملی هند یعنی پارک ملی جیم کوربت در اوتاراکند واقع شده است.

بازدید از شوره زار

با سرانجام فصل بادهای موسمی در ماه اکتبر (مهر) و تبخیر آب از روی باتلاق های نمکی پایین دست در شوره زار Rann of Kutch، یکی از بزرگ ترین بیابان های نمکی جهان پدیدار می گردد؛ شوره زاری درخشان که به خصوص در زیر نور کامل ماه، منظرهی جادویی و فوق العاده پیدا می نماید. این منطقه در استان غربی گجرات واقع شده است و در لیست جاذبه های گردشگری معروف هند به چشم نمی خورد؛ اما با این حال گردشگری داخلی این منطقه در سال های اخیر سیر صعودی داشته است. گردشگران نه تنها می توانند از این بیابان نمکی تماشا نمایند، بلکه با اقامتی چندروزه امکان آشنایی با تاریخ و فرهنگ این خطه از هند نیز برایشان وجود دارد.

مهمان خانه Bhuj House، یک خانه میراث فرهنگی محافظت شده پارسی است که حدود 90 دقیقه با این شوره زار فاصله دارد و گوشه ای از گذشته این خانه و شهری را که روزگاری محل سکونت پارسیان هند (گروهی از زرتشتیان ایرانی تبار) بوده است، به بازدیدنمایندگان نشان می دهد. در واقع نیاکان آن ها در سده دوم هجری پس از سلطه اعراب مسلمان بر ایران، از ایران به هند کوچ نموده اند و ازاین رو می توان آنان را نخستین جامعه مهاجر ایرانی به شمار آورد.

دوچرخه سواری در ارتفاعات بالا

دوچرخه سواران فصلی که دوست دارند از ازدحام جمعیت فرار نمایند و تجربه دوچرخه سواری در ارتفاعات نو را برای خود رقم بزنند، می توانند به Cycleit ملحق شوند و ماجراجویی در ارتفاعات بالا را تجربه نمایند. در یک کاوش 11 روزه و 616 کیلومتری در رشته کوه ترانشیمالایا (ترنس-هیمالایا)، قدرت و تحمل دوچرخه سوارها به بوته آزمایش گذاشته می گردد، به خصوص که هر یک از شرکت نمایندگان باید با صعودهای شیب دار دست وپنجه نرم نموده، از پیچ وخم های تند عبور نمایند، بعضی از مرتفع ترین گذرگاه های جهان را رکاب بزنند از جمله گذرگاه Khardung La که در ارتفاع 5300 متری واقع شده است.

با اینکه این سفر چالش برانگیز برای دوچرخه سوارهای حرفه ای که قدرت جسمانی کافی دارند، مناسب است، اما افراد آماتور نیز می توانند در دامنه های هیمالیا دوچرخه سواری نمایند یا به یکی از سفرهای آخر هفته ای Cycleit بپیوندند که راهی دهکده ها، تپه ها و جنگل های هیمالیا می گردد.

گشت وگذار در بزرگ ترین جنگل مانگرو در جهان

زمانی که گردشگران با قایق به سونداربانس بنگال غربی می فرایند، جایی که به عنوان بزرگ ترین جنگل مانگرو در نوع خود در جهان به شمار می گردد، علاوه بر تمساح و گوزن خال دار می توانند بیش از 250 گونه پرنده و ببرهای بنگال در معرض انقراض را مشاهده نمایند. آن ها می توانند توقفی هم در برج های دیده بانی داشته باشند و ضمن پیاده روی در راستای محصور، از آن بالا و در کمال امنیت به تماشای جنگل و حیات وحش بپردازند.

با توجه به طبیعت بی نظیر و بکر، موقعیت مکانی دوردست و حضور ببرها، زندگی در سونداربانس مطمئناً هیچ شباهتی به تجربه های دیگر شما در سایر نقاط هند نخواهد داشت. از آنجا که در فصل بادهای موسمی، سطح آب تغییر می نماید، سفر و گشت وگذار در این منطقه سخت و حتی غیرممکن می گردد؛ بنابراین بهتر است از ماه ژوئیه تا سپتامبر (تیر تا شهریور) به این جنگل سفر کنید.

یخ نوردی در آبشارهای هیمالیا

دمای هوای بسیار سرد قطعاً نمی تواند علاقه مندان به تفریح های فضای باز را از یخ نوردی در هیماچال پرادش منصرف کند. افراد مبتدی می توانند از دوره یخ نوردی استفاده نمایند، جایی که مربیان حرفه ای به شرکت نمایندگان درباره بالارفتن از آبشارهای یخ زده آموزش می دهند. آن دسته از ماجراجویانی که هم که پیمودن راستاهای آبی یخ زده را به یخ نوردی ترجیح می دهند، می توانند شانس تجربه طبیعت سرد و خشن و فوق العاده زیبای هیمالیا را در اینجا داشته باشند، تجربه ای که کمتر گردشگری در سفرهایش داشته است.

قدم زدن در زیر شکوفه های گیلاس

ژاپن تنها کشوری نیست که گردشگران می توانند از تماشای شکوفه های گیلاس نهایت لذت را ببرند. در بعضی از منطقه ها هند، درختان گیلاس بومی وجود دارد که امکان قدم زدن در زیر سایه بانی از شکوفه های صورتی و سفید را برای گردشگران فراهم می نماید.

جشنواره بین المللی شکوفه های گیلاس هندوستان، در کنار فعالیت های فرهنگی، پیاده روی های راهنمایی شده و موسیقی زنده در اوایل ماه نوامبر (آبان) در ایستگاه شمال شرقی شیلونگ برگزار می گردد، جایی که شکوفه های گیلاس معمولاً از اواخر اکتبر تا نوامبر (آبان تا اوایل آذر) قابل مشاهده هستند. در فصل بهار، شکوفه های گیلاس و سیب، تپه های آستان ماراگ در استان جامور و کشمیر را به یک بوم نقاشی تبدیل می نمایند. سفرهای برنامه ریزی شده با خانه های قایقی لوکس و پایدار، سواری با گاندولا و کمپینگ لاکچری را می توان در این منطقه تجربه کرد.

تماشای غروب خورشید

منطقه کانیاکوماری، همان جایی است که آب های جهان به هم می رسند؛ این شهر ساحلی که در جنوبی ترین بخش هند واقع شده است، محل تلاقی دریای عربی، اقیانوس هند و خلیج بنگال است. طلوع و غروب خورشید در کنار ساحل این شهر مطمئناً تماشای و فراموش نشدنی خواهد بود. این منطقه که نام الهه کانیا کوماری را با خود یدک می کشد، از اهمیت معنوی بالایی برخوردار است و به همین علت زائران برای مدیتیشن، تطهیر خود در آب های مقدس و تقدیم پیشکش به معبد کوماری امان، دائماً به این منطقه می آیند.

با اینکه کانیاکوماری بین گردشگران داخلی بسیار محبوب است، اما اغلب در راستا گردشگران خارجی قرار ندارد و به همین علت علاقه مندان می توانند از آژانس های مسافرتی هندی یاری بگیرند که اطلاعات مربوط تاریخ و فرهنگ این منطقه را در اختیارشان قرار می دهند و در عین حال می توانند این سفر را مطابق با علایق شخصی آن ها برنامه ریزی نمایند.

مشاهده پلنگ برفی و پاندای سرخ

هند، محل زندگی بعضی از حیوانات وحشی باورنکردنی و گاه گریزان است، از جمله پاندای سرخِ در معرض انقراض و قرقاول شاخ دار به رنگ روشن. برای مشاهده بعضی از این حیوانات خارق العاده، سری به جنگل های استان سیکیم بزنید یا اگر هیجان طبیعت گردی و سرمای شمال هند در طول زمستان برای شما مجذوب کننده است، می توانید به یک سفر اکتشافی در جستجوی پلنگ برفی بروید. این گربه های باهوش که با نام مستعار شبح خاکستری شناخته می شوند، این منطقه دورافتاده در هیمالیا و طبیعت بکر آن را مهیج تر و مجذوب کننده تر نموده اند. پلنگ برفی تنها موجودی نیست که در این منظره برفی زندگی می نماید، اگر کمی دقیق تر نگاه کنید شاید یاک (گونه ای گاوسان موبلند)، بز کوهی، گوسفند آبی هیمالیا و گرگ تبتی را نیز ببینید.

خوابیدن در کمپ سیار

فقدان زیرساخت و دسترسی، مانعی بر سر بازدید از منطقه ها دوردست در هند بوده، مکان هایی که دارای اماکن تاریخی، روستاها، بازارهای قبیله ای، راستاهای طبیعت گردی و حیات وحش هستند و بازدیدنماینده زیادی ندارند. با این حال بعضی آژانس های مسافرتی، سفرهایی آهسته همراه با سه وعده غذا و کمپ های سیار راحت را برای گردشگران فراهم نموده اند که تجربه ای از زندگی عشایری در طبیعت را برای گردشگران به ارمغان می آورند، به طوری که هر روز با منظرهها و فرصت های نو روبرو خواهند شد.

اگر برای سفر به هند برنامه ریزی می کنید، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای تماشای هند را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری داشته باشید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16639

به "تور هند: این ماجراجویی های مجذوب کننده را در هند تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: این ماجراجویی های مجذوب کننده را در هند تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید