بارش برف و باران در 9 استان ، سامانه بارشی نو از جنوب می آید ، بارش ها در تهران ادامه دارد؟

به گزارش سهندبلاگ، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور گفت و از بارش برف و باران در نقاط مختلف از امروز خبر داد.

بارش برف و باران در 9 استان ، سامانه بارشی نو از جنوب می آید ، بارش ها در تهران ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی در آخرین پیش بینی های خود از شرایط جوی کشور گفت که امروز دوشنبه (5 دی) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی منطقه ها خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و منطقه ها سردسیر بارش برف ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است. در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

برای فردا سه شنبه (6 دی) نیز بارش ها در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه می یابد و علاوه بر این با نفوذ تدریجی سامانه بارشی از جنوب کشور در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، غرب استان های یزد و کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در منطقه ها مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد و دریا متلاطم است.

چهارشنبه (7 دی) نیز بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و در سایر منطقه ها ذکر شده بارش ادامه خواهد داشت. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعد و برق رخ می دهد و دریای عمان نیز متلاطم است و به تدریج در اوایل شب سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می شود.

پنجشنبه (8 دی) نیز در برخی منطقه ها کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده رخ می دهد. همچنین با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود. همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می دهد.

برای جمعه (9 دی) هم در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش باران پیش بینی می شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است.

شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده

سازمان هواشناسی همچنین برای تهران فردا (6 دی) آسمانی قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم با احتمال بارش پراکنده در شب با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 9 و روز چهارشنبه (7 دی ) آسمانی نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18524

به "بارش برف و باران در 9 استان ، سامانه بارشی نو از جنوب می آید ، بارش ها در تهران ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در 9 استان ، سامانه بارشی نو از جنوب می آید ، بارش ها در تهران ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید