با زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان بیشتر آشنا شوید

به گزارش سهندبلاگ، آذربایجان به علت نزدیکی به ایران و بعلاوه زیبایی این کشور به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است. کوه ها و دشت ها و شهرهای نیمه تاریخی، حیات وحش و سواحل زیبا، همگی از آذربایجان یک کشور زیبا را ساخته اند. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران زیباترین مکان های گردشگری آذربایجان را که در سفر به این کشور حتما باید ببینید به شما معرفی خواهیم کرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

با زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان بیشتر آشنا شوید

جاذبه های گردشگری آذربایجان

باکو

باکو یکی از زیباترین مکان های آذربایجان است که ترکیبی از بافت قدیمی و تاریخی و بافت مدرن و تازه است. برج های شعله که پس از غروب خورشید روشن می شوند، از بناهای زیبای این شهر هستند. ایچری شهر دارای بافتی قدیمی و قرون وسطایی است و دارای معماری هایی با سبک اسلامی است درحالیکه نمادهای اروپایی نیز در شهر دیده می شوند. زیباترین جاذبه های شهر در بلوار باکو، دریای خزر و شهرداری قرار گرفته اند. جاذبه های گردشگری باکو

پارک ملی آب شوران

در 60 کیلومتری شرق باکو، پارک ملی آب شوران قرار گرفته است. به علت آب و هوای نیمه بیابانی، در حدود 2000 هکتار دشت خشک در این منطقه قرار گرفته است که در کنار آب های نیلگون و پاکیزه دریای خزر واقع شده اند. چشم انداز زیبای این پارک ملی تنها جاذبه ی این منطقه نیست. بیش از 50 گونه جانوری ازجمله فُک، عروس دریایی در دریای خزر و آهو، گورکن و شغال در این پارک ملی دیده می شوند.

آستارا

مردم آذربایجان اعتقاد دارند آستارا زیباترین مکان در آذربایجان است. کوه هایی که اطراف شهر و در مرز ایران قرار دارند، جنگل های سرسبز و انواع گونه های گیاهی و جانوری مانند پلنگ قفقازی که در پارک ملی هیرکان قرار گرفته است ازجمله زیبایی های این منطقه هستند. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

دریای خزر

دریای خزر، بزرگ ترین دریاچه در جهان است و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان به شمار می آید. خط ساحلی به طول 500 کیلومتر از مرز ایران تا داغستان در شمال کشیده شده است. برخلاف بیشتر سواحل باکو که درگیر آلودگی هستند، در بخش شمالی شبه جزیره آب شوران می توانید تفریحگاه های زیبایی پیدا کنید. در جنوب باکو و به سمت مرز ایران در لانکاران نیز می توانید چند تفریحگاه پیدا کنید.

پارک ملی شیروان

پارک ملی نیمه بیابانی شیروان که در 100 کیلومتری جنوب غربی باکو قرار گرفته است، دارای ترکیب زیبایی از حیات وحش، تپه ها و خط ساحلی است. گردشگران می توانند از چشم انداز ها و تنوع حیواناتی مانند غزال، گربه های وحشی و لاک پشت ها لذت ببرند. بیش از 200 گونه مختلف از پرندگان در پارک ملی شیروان زندگی می نمایند که 32 گونه آن از گونه های نادر هستند. برای افرادی که قصد دارند شب را در این پارک بگذرانند خانه های ییلاقی و محل های کمپینگ نیز وجود دارد.

پارک ملی آغ گل

دریاچه آغ گل دومین دریاچه بزرگ و از جاذبه های گردشگری آذربایجان است و در پارک ملی آغ گل قرار گرفته است. زمین های خشک این پار محیط مناسبی برای پرندگان مهاجر فراهم نموده درحالیکه دریاچه پر از ماهی است. چشم انداز ها این پارک بسیار زیبا هستند. یک دریاچه سبز-آبی را می بینید که با درختان احاطه شده و کوه ها در دوردست خودنمایی می نمایند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتما کمی زبان آذربایجانی را یاد بگیرید.

شهر شکی

در قسمت جنوبی کوه قفقاز بزرگ شهری به نام شکی قرار گرفته است. این شهر دارای 60000 نفر جمعیت است و قدمت آن به بیش از دو هزار سال پیش باز می شود. شهر شکی یکی از قدیمی ترین بخش های قفقاز است. معروفیت شکی به علت ابریشم، پارچه و گلدوزی بود و یکی از بخش های مهم جاده ابریشم به شمار می رفت. امروز این منطقه تاریخی با مساجد، قلعه ها و کاخ هایی که به قرن هجدهم بازمی گردند در کنار کوه های سرسبز به یک از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان تبدیل شده است.

قبله

شهر قبله، مرکز سابق آلبانیایی های قفقاز در شمال آذربایجان، ترکیب فوق العاده ای از تاریخ و زیبایی های طبیعی است. قدمت این شهر به بیش از 2500 سال پیش باز می کردد و کوه ها، دره ها و آبشارها به همراه پیست های اسکی، قبله را یه یکی از زیباترینجاذبه های گردشگری آذربایجان تبدیل نموده است.

قوبا

قوبا در شمال شرقی آذربایجان قرار گرفته و قطب فرهنگی این کشور است. این شهر یک شهر کوهستانی است و دارای رودخانه و یک دهکده ساکت و دورافتاده و تاریخی است. کوه ها و دره ها این جامعه فرهنگی کوچک را احاطه نموده است. روستای خینالیق در ارتفاع 2350 متری چشم انداز فوق العاده ای به نمایش می گذارد.

دریاچه گویگول

دریاچه گویگول یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان است. نام این دریاچه به معنای دریاچه آبی است. دریاچه گویگول تقریبا 1000 سال پیش پس از وقوع یک زلزله شکل گرفت و به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شد. در منطقه گویگول در کل 19 دریاچه وجود دارند. از منطقه گنجه تا دریاچه و به سمت کوه ها نقاط بسیار زیبایی برای عکاسی وجود دارد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16032

به "با زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید