بهترین سازه های جهان با معماری های شگفت انگیز

به گزارش سهندبلاگ، هنگامی که سخن از معماری و هنر طراحی سازه به میدان می آید، انتخاب بهترین ها کار ساده ای نخواهد بود. البته در این مطلب به سازه های غول پیکر و قدیمی دوران باستان نخواهیم پرداخت و این بناهای قدیمی را به مطلب دیگری موکول می کنیم. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین سازه های جهان می پردازیم.

بهترین سازه های جهان با معماری های شگفت انگیز

جهت دریافت خدمات آلاچیق دو طبقه چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

بهترین سازه های دنیا در چه کشورهایی قرار دارند؟

در هنر معماری کمیت برای عامه مردم بسیار نمود می نماید. برای مثال وقتی صحبت از واژه های بلندترین، عظیم ترین و طولانی ترین باشد، بسیاری افراد تحت تأثیر قرار می گیرند. از طرفی در دنیای ساخت و ساز و معماری کیفیت اهمیت بالایی دارد. دقت به جزئیات و منحصر به فرد بودن پروژه است که مورد توجه قرار می گیرد.

در این مطلب می خواهیم برترین سازه های ساخته شده در سراسر دنیا را با همدیگر آنالیز کنیم. سازه هایی که قاعدتاً معمارهای عظیم و سرشناسی نیز دارند. معمارهایی که پیشه خود را زندگی می نمایند و با آن نفس می کشند. ادامه مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران، همراه باشید.

هارپا: ریکیاویک، ایسلند

این سالن کنسرت و اجلاس فوق العاده زیبا در سال 2011 توسط 2 شرکت ایسلندی و دانمارکی ساخته شده است. ساخت این بنا در پایتخت کشور ایسلند با شیشه های رنگی و نمای متفاوت، رونق دوچندان به ریکیاویک بخشید.نمای بیرونی بلوری شکل این ساختمان توسط اولافور الیاسون (Olafur Eliasson) هنرمند مشهور دانمارکی-ایسلندی طراحی شده است.

حجم های هندسی زیبا و فعال شدن نوارهای LED در شب بر زیبایی این اثر افزوده است. با توجه به اینکه ریکیاویک در زمستان تنها 4 ساعت در روز نور خورشید دارد، این بنای زیبا مانند مهتاب در دل این شهر ساحلی می درخشد. این بنا را به راحتی می توانیم جزو یکی از بهترین سازه های دنیا محسوب کنیم.

برج خلیفه: دبی، امارات

برج خلیفه با 830 متر ارتفاع بلندترین ساختمان دنیا لقب گرفته است. طی سال های گذشته کشور دبی به یکی از آبادترین و جذاب ترین کشورهای دنیا برای گردشگران تبدیل شده است. برج خلیفه را می توان نماد معماری مدرن نامید.

162 طبقه برج خلیفه شامل ادارات، اقامتگاه ها، رستوران ها، هتل آرمانی (Armani) و عرشه عظیم جهت مشاهده شهر است. جدای از قامت بلند این بنا، زیبایی و ظرافت طراحی آن نیز خیره نماینده است.

گاردنز بای د بی: سنگاپور

گاردنز بای د بی (Gardens by the Bay) یا باغ های حومه خلیج، باغی زیبا با معماری سهمی شکل و ترکیبی از فلز و شیشه در خلیج مارینا (Marina Bay) بخش مرکزی سنگاپور است. این بنا در سال 2012 ساخته شد و در این سال توسط فستیوال معماری دنیای (World Architecture Festival) به عنوان سازه سال انتخاب شد.

در این باغ 2 بخش مرطوب و خشک وجود دارد که تنوع اقلیمی را در آن به وجود آورده است. باغ های عمودی داخل آن نیز بر جذابیت هرچه بیشتر آن افزوده است. این باغ های کوچک تر به مانند ساختمان بوده و شکل گل دارند. منبع انرژی روشنایی آن ها نیز از نور خورشید تأمین می گردد تا با محیط زیست سازگار باشند. چراغ های LED این درخت ها در شب منظره ای فوق العاده پدید می آورد.

لینکد هایبرید: پکن، چین

چین را با ساختمان های بلند می شناسیم. در بین 20 ساختمان مرتفع دنیا تعداد زیادی از آن ها متعلق به چین هستند. با وجود جمعیت بیش از حد آن ها، این مسئله امری طبیعی است. اما لینکد هایبرید (Linked Hybrid) یا به اصطلاح پیوند هیبریدی که از نحوه اتصال مولکول ها الهام گرفته است، سازه ای متفاوت است.

لینکد هایبرید ترکیبی از 8 برج متصل به هم است که معماری و توسعه شهری مدرن را فریاد می زند. طبقه همکف این بنا کاملاً باز و متصل به هم است. رستوران، فروشگاه ها، سینما، باغ، مدارس و دیگر اماکن عمومی در آنجا واقع شده است.

این 8 ساختمان توسط پلی ساخته شده از فلز و شیشه به یکدیگر متصل هستند. در جهت این پل نیز کافه ها و خرده فروشی ها قرار دارند. یک آپارتمان نشینی مدرن در انتظار ساکنان آن است. طراحی و ساخت این بنا را گروه معماری آمریکایی استیون هال (Steven Holl) انجام داده است.

برج شارد: لندن، انگلستان

برج شارد (The Shard) با 96 طبقه و 310 متر ارتفاع بلندترین سازه اروپای غربی و چهارمین ساختمان بلند اتحادیه اروپا است. این ساختمان زیبا به شکل مخروطی ساخته شده و ساختار آن از نوک مناره های کلیسا الهام گرفته است. ساختار آن هشت ضلعی بوده و از جنس فلز و شیشه ساخته شده است. وجود شیشه باعث شده که اطراف شهر بر روی بدنه ساختمان منعکس شده و نمایی جذاب به وجود آورد.

طراحی این برج زیبا را رنزو پیانو (Renzo Piano)، معمار برجسته ایتالیایی بر عهده داشته است.

موزه پروت: دالاس، آمریکا

تام مین (Thom Mayne)، معمار برجسته آمریکایی که در سال 2005 برای معماری ساختمان فدرال سان فرانسیسکو برنده جایزه مشهور پریتزکر (Pritzker) شده است، طراحی این موزه زیبا را نیز در کارنامه خود دارد. این ساختمان در دسته یکی از بهترین سازه های دنیا واقع شده است.

تام مین برای شکستن حد و مرزها شهرت دارد و موزه پروت (Perot) نیز از این قاعده مستثنا نیست. این ساختمان 5 طبقه به شکل یک مکعب با بافتی برجسته از بتن ساخته شده است.

طبقه زیرین موزه پروت ظاهری به مانند یک ستون افقی دارد و سقف این قسمت با چمن پوشیده شده است. بخش جداگانه ای نیز که در تصویر مشاهده می کنید پله برقی ساختمان است که نمایی متفاوت و جذاب به آن بخشیده است. این موزه در شهر دالاس ایالت تگزاس واقع شده است.

موزه پریش: واتر میل، آمریکا

طراحی این موزه بسیار متفاوت است. از سویی شبیه انبار غله است و از سوی دیگر شما را به یاد کلبه های قدیمی می اندازد. این منطقه از آمریکا با انبارهای عظیم غله شناخته می گردد و معماری این موزه نیز به همین مورد اشاره دارد.

اطراف موزه هنر پریش نیز چمنزاری وسیع واقع شده است تا حس و حال روستایی را به شما القا کند. بخش عمده این موزه با چوب ساخته شده است.

خانه اپرا گوانجو: گوانجو، چین

همان طور که اشاره شد ساختمان های شاخص زیادی در کشور چین وجود دارد که خانه اپرای گوانجو یکی از برجسته ترین آن ها است. معماری این اثر برجسته را زها حدید (Zaha Hadid) معمار برجسته عراقی-بریتانیایی به عهده داشته است.

این بنا از 2 بخش با ساختار بی قاعده تشکیل شده است. بخش عظیم آن دارای 1800 جایگاه و بخش کوچک آن نیز از 400 جایگاه تشکیل شده است.

ساختار اصلی این ساختمان از شیشه با فریم فلزی و پنل های گرانیتی تشکیل شده است. سبک زها حدید سبک معماری مدرن است. این ساختمان نیز چین مدرن را به خوبی ترسیم می نماید.

متروپل پاراسول: سویا، اسپانیا

ترکیبی از 6 چتر عظیم به شکل قارچ با الهام از سردابه های کلیسای سویا و درخت انجیر برگ ریز شاهکاری هنری در سویای اسپانیا به وجود آورده است که متروپل پاراسول (Metropol Parasol) نام دارد.

در طبقه زیرین این بنا بقایای به جای مانده از مورها (Moors) و رومی ها به نمایش درمی آید. طبقه همکف آن فروشگاه مرکزی احداث شده است. طبقه اول آن یک فضای عمومی با سایبان های چوبی برای رویدادهای عمومی در نظر گرفته شده است. طبقه دوم و سوم آن نیز به شکل تراس شامل یک رستوران عظیم طراحی شده است و بهترین چشم انداز سویا را به نمایش درمی آورد.

متروپل پاراسول 27 متر ارتفاع داشته و طول کلی آن نیز به حدود 150 متر می رسد.

ابسولوت ورلد: میسیساگا، کانادا

برج های دوقلو ابسولوت ورلد (Absolute World) یا دنیا مطلق در شهر میسیساگا کانادا واقع شده است. این آسمان خراش دوقلوی مسکونی دارای بالکن های به هم پیوسته و طراحی بیضی شکل است. یکی از این ساختمان ها 56 طبقه و 179 متر ارتفاع دارد و دیگری دارای 50 طبقه و 161 متر ارتفاع است.

پیچ و تاپ ایجادشده در طراحی این ساختمان آن را به شکل فوق العاده ای جذاب نموده است. معماری اصلی این بنا را یک شرکت چینی انجام داده است.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8120

به "بهترین سازه های جهان با معماری های شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سازه های جهان با معماری های شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید