بیوگرافی مهراب قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان

به گزارش سهندبلاگ، مهراب قاسم خانی در 16 آذرماه سال 1350 در تهران به جهان آمد. مهراب قاسم خانی پس از سریال پاورچین ساخته مهران مدیری با شقایق دهقان ازدواج کرد.

بیوگرافی مهراب قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان

فعالیت های مهراب قاسم خانی در تلویزیون

مهراب قاسم خانی فعالیت جدی اش در صدا و سیما را در سال 1378 و با برنامه ببخشید شما؟ که برنامه ای طنز به کارگردانی مهران مدیری بود شروع نمود. اما به گفتهخود او اوج کارهای هنری اش به مجموعه تلویزیونی پاورچین برمی شود. در زمستان 1382تا بهار 1383 مجموعه طنز نقطه چین را با نوشته های خود کمک رساندند. پس از آن در پاییزو زمستان همان سال به همراه برادر عظیم خود پیمان قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان، مهدیمظلومی را در ساخت طنز کمربندها را ببندیم کمک رساندند.

پس از مدتی در پاییز و زمستان1384 از فیلم نامه نویسان شب های برره شد و سال 1385 را با باغ مظفر به سرانجام رساند.کار بعدی او در تلویزیون نیز مجددا همکاری با پیمان قاسم خانی در نوشتن فیلمنامه سریالمرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری بود که نوروز 1387 از تلویزیون پخش شد. ویدر تابستان و پاییز 1388 سریال مسافران را به کارگردانی رامبد جوان روی آنتن داشت.یکی از پیروز ترین کارهای مهراب، سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بود کهتابستان 1390 از شبکه سوم سیما پخش شد. آخرین کار پخش شده از او سریال پژمان به کارگردانیسروش صحت است.

فعالیت های مهراب قاسم خانی در سینما

او در سال 1388 به همراه برادرش پیمان قاسم خانی فیلم نامهسن پترزبورگ را برای بهروز افخمی نوشت.

ازدواج مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی در ازدواج اول خود، که حاصلش یک دختربه نام نیروانا بود، پیروز نبود. مهراب قاسم خانی در سریال پاورچین ساخته مهران مدیریبه عنوان طراح دکور و نویسنده ایفای نقش کرد. شقایق دهقان هم در سریال پاورچین حضورداشت. کلید آشنایی از آن موقع زده شد و با یک دیگر ازدواج کردند. این پیوند دومین ازدواجمهراب قاسم خانی به حساب می آید و حاصل آن یک پسر به نام نویان بود. عمده فعالیت شقایقدهقان در سریال ها نود شبی مهران مدیری می باشد. از بازی های معروف او ایفای شخصیتخانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال 1390 است.

بیوگرافی کامل شقایق دهقان

شقایق دهقان چهارم اسفند 1357 در لان گسین آلمان متولدشد و سه ماه بعد هم زمان با اتمام تحصیلات پدرش به همراه خانواده به ایران بازگشت.مدت 6 سال به دلیل کار پدرش در یکی از شهرهای شمال ایران ساکن شدند و سپس به تهرانآمدند. وی کارهای هنری را در سن 18 سالگی شروع کرد؛ زمانی که برای گذراندن اوقات فراغتدر یکی از کلاس های عروسک گردانی فرهنگسرای امیرکبیر ثبت نام نموده بود.

دو سال بعد، هم زمان با امتحانات نهایی سال چهارم دبیرستان از طرف معلمی کهدر آن کلاس با او آشنا شده بود به یک گروه تئاتر عروسکی که برای جشنواره عروسکی آمادهمی شدند معرفی گردید و شروع به کار کرد. سپس به وسیله یکی از همکارهایش به گلچهره سجادیهمعرفی گردید و با همکاری با گروه او اجرای یک نمایش جدی را تجربه کرد. در همین زمان کارنوشتن برای برنامه کودک را هم انجام می داد. پس از آن به پیشنهاد یکی از کارگردان هایگروه کودک تلویزیون در سریال او بازی کرد و بدین ترتیب کارش را در تلویزیون با فعالیتدر گروه کودک شروع کرد و به قول خودش عضو جدایی ناپذیر خانواده تلویزیونی هاًشد.

در این بین در دو کار سینمایی هم بازی کرد: زیر نور ماه و نقش کوتاهی در فیلم سیندرلا.در پاییز سال 1381 پیشنهاد بازی در مجموعه طنز پاورچین را پذیرفت و در پی آشنایی بامهراب قاسم خانی نویسنده و طراح صحنه این مجموعه زندگی مشترک خود را با او با شروعکرد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام نویان است.

فیلم شناسی مهراب قاسم خانی

  • پژمان
  • سارق و پلیس
  • ساختمان پزشکان
  • مسافران
  • سن پترزبورگ
  • مرد هزار چهره
  • باغ مظفر
  • شب های برره
  • کمربندها را ببندیم
  • نقطه چین
  • پاورچین

اعضای هنرمند خانواده

  • شقایق دهقان همسر
  • پیمان قاسم خانی برادر
  • بهاره رهنما همسر برادرش
  • نیروانا قاسم خانی دختر همسر سابقش

تصاویر مهراب قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان در شبکه های اجتماعی

منبع: ویکی پدیا، ساتین

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7744

به "بیوگرافی مهراب قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی مهراب قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید