تأکید پوتین بر تجهیز کامل ناوگان دریایی روسیه به جدیدترین فناوری ها

به گزارش سهندبلاگ، رئیس جمهوری روسیه ناوگان دریایی را یکی از مهمترین مؤلفه ها در تضمین امنیت این کشور نامید و تأکید کرد: سهم تسلیحات و فناوری های مدرن این ناوگان باید به زودی به 70 درصد برسد و نیروهای هسته ای-راهبردی مستقر دریایی تقویت شوند.

تأکید پوتین بر تجهیز کامل ناوگان دریایی روسیه به جدیدترین فناوری ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشستی با مقامات ارشد وزارت دفاع و فرماندهان عالی ناوگان دریایی روسیه که در بندر سواستوپل برگزار گشت، گفت که در آینده نزدیک سهم تسلیحات و فناوری های نظامی مدرن در ناوگان دریایی کشور باید به بیش از 70 درصد برسد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این شاخص نه تنها باید به زودی حاصل شود، بلکه باید حفظ شود. همانطور که در سری نشست های ماه دسامبر با مقامات نظامی کشور اعلام شد، ما در آینده نیز باید در جهت مدرنیزه سازی ناوگان دریایی و تجهیز آن به جدیدترین فناوری ها کوشش کنیم. صحبت بر سر تقویت نیروهای هسته ای راهبردی مستقر در دریا است.

روسیه باید شرایط خود بعنوان یک قدرت پیشرو در عرصه دریایی را تقویت کند

پوتین تاکید نمود: ناوگان دریایی همیشه یکی از مهمترین مؤلفه ها برای تضمین دفاع و امنیت ملی بوده و خواهد بود. در قرن بیست و یکم ، ما باید شرایط کشورمان را به عنوان یکی از قدرت های پیشرو در عرصه دریایی حفظ و تقویت کنیم.

به گفته وی، در سال های اخیر توجه بیشتری به توسعه ناوگان دریایی شده و منابع و بودجه قابل توجهی برای رسیدن به این اهداف اختصاص داده شده است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روسیه نیز گفت که این کشور در حال ایجاد یک ناوگان نظامی-دریایی مجهز به فناوری های مدرن است تا حتی یک چالش تحریک آمیز بدون پاسخ باقی نماند.

شایگو روز پنجشنبه در همایش علمی-عملی ناوگان دریایی روسیه در قرن بیست و یکم در بندر سواستوپل تأکید کرد که وجود ناوگان دریایی، همیشه نمادی از قدرتمندی روسیه بوده و مهمترین مؤلفه برای تضمین امنیت کشور محسوب می شود.

وزیر دفاع روسیه گفت: امروز حضور رو به رشد روسیه در اقیانوس های دنیا، بعضی قدرت های پیشرو که در مبارزه برای دستیابی به ذخایر مواد خام فعال تر شده اند را تحریک می نماید. برای پاسخ به هرگونه اقدام تحریک آمیز دشمنان، ما در حال ساخت ناوگان نظامی-دریایی پیشرفته و مدرن هستیم و برای این کار توان بالقوه علمی قدرتمند ، مهندسین و کارگران با تجربه و پرسنل باتجربه و کارآمد را در اختیار داریم.

وی یادآور شد: در این کنفرانس روسای شرکت ها و سازمان های تحقیقاتی مجتمع صنایع نظامی و طراحان عمومی که در زمینه فراوری تجهیزات دریایی مشغول فعالیت هستند، دعوت شده اند و حضور گسترده این نمایندگان به ما این امکان را می دهد تا مسائل را با جزئیات بیشتر مورد توجه و آنالیز قرار داده، رویکردهای اساسی برای حل آنها در نظر بگیریم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6392

به "تأکید پوتین بر تجهیز کامل ناوگان دریایی روسیه به جدیدترین فناوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر تجهیز کامل ناوگان دریایی روسیه به جدیدترین فناوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید