تظاهرات در یونان به خشونت کشیده شد

به گزارش سهندبلاگ، صدها نفر در یونان در چهل و پنجمین سالگرد کشتار شماری از دانشجویان آزادیخواه این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات در یونان به خشونت کشیده شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزار و 200 نفر در یادبود مرگ دانشجویان یونانی که هفدهم نوامبر سال 1973 برای مبارزه در راستای تحقق دموکراسی و در اعتراض به دیکتاتوری نظامی در این کشور تظاهرات کردند، به خیابان های آتن آمدند.

تظاهرات دیشب اگر چه نخست، آرام برگزار گردید اما چپ گرایان افراطی با پرتاب سنگ و اشیای آتش زا و به آتش کشیدن سطل های زباله فضا را متشنج کردند.

پلیس در مواجهه با تظاهرات کنندگان اقدام به استفاده از گاز اشک آور کرد و شمار زیادی در ساعات اولیه شب بازداشت شدند.

بر طبق اعلام رسانه های یونانی،شمار نیروهای پلیس که برای کنترل تظاهرات دیشب در محل مستقر شده بودند، حدود پنج هزار نفر برآورد شده است. همچنین تردد وسایل نقلیه در بخش هایی از شهر ممنوع شده بود و ایستگاه های مترو هم بنابر تدابیر امنیتی بسته شدند.

در شهر تسالونیکی نیز که دومین شهر بزرگ یونان محسوب می گردد، حدود هفت هزار و 500 نفر در مراسمی مشابه به مناسبت چهل وپنجمین سالگرد قیام دانشجویان شرکت کردند.

قیام دانشجویان پلی تکنیک یونان در سال 1973 باعث شد تا ماهیت سرکوبگرانه رژیم حاکم بر این کشور افشا گردد.و ده ها نفر کشته شدند.

هر ساله پرچمی به سمت سفارت آمریکا برده می گردد چرا که آمریکا را حامی نظامیانی می دانند که در فاصله سالهای 1967 تا 74 بر یونان حکمفرمایی می کردند. همچنین بنرهای قدیمی که روی آنها نوشته شده است: آمریکا بیرون برو و ناتو بیرون برو هر سال بار دیگر برای استفاده در این مراسم آماده می شوند.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3479

به "تظاهرات در یونان به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در یونان به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید