تنها 25 درصد شهروندان آلمانی انتخابات پارلمانی اروپا را مهم می دانند

به گزارش سهندبلاگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا نشان می دهد که این انتخابات تنها برای 25 درصد شهروندان آلمانی مهم ارزیابی می گردد.

تنها 25 درصد شهروندان آلمانی انتخابات پارلمانی اروپا را مهم می دانند

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که ائتلاف احزاب دولتی در آلمان شرایط خوبی نداشته و نمی تواند اکثریت را به دست آورد.

بر این اساس، میزان محبوبیت حزب دولتی سوسیال دموکرات مجددا در بین شهروندان آلمانی کاهش پیدا نموده و تنها 15 درصد شهروندان به این حزب رای می دهند.

این نظرسنجی که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که این بدترین ارزیابی برای این حزب در عرض هفته های اخیر است.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم 29 درصد آراء شهروندان را به دست می آورند. بقیه احزاب هم بدون تغییر در شرایط قبلی باقی مانده و حزب سبز 20 درصد آراء، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 13 درصد، چپ ها 9 درصد و حزب لیبرال دموکرات هم 8 درصد آراء شهروندان را به دست خواهند آورد.

به این ترتیب این نظرسنجی نشان می دهد که ائتلاف بزرگ در آلمان (متشکل از احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات) دیگر اکثریت نخواهد داشت و تنها یک ائتلاف متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سبز با کسب اکثریت می تواند دولت ائتلافی تشکیل دهد.

در این نظرسنجی همچنین درباره علاقه به انتخابات اروپایی از شهروندان سوال شده است. تنها 25 درصد شهروندان آلمانی این انتخابات را مهم ارزیابی کردند. قبل از انتخابات پارلمانی آلمان 55 درصد شهروندان آن را مهم ارزیابی کردند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نامزدهای مطرح بزرگترین احزاب در انتخابات اروپایی تنها برای کم تر از یک سوم انتخاب کنندگان در این کشور شناخته شده است.

موسسه فورسا این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین 29 آوریل و سوم ماه می انجام داده است.

انتخابات پارلمانی اروپا از 3 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد. انتخاب کنندگان آلمانی در 26 ماه می به پای صندوق های رای می روند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1561

به "تنها 25 درصد شهروندان آلمانی انتخابات پارلمانی اروپا را مهم می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 25 درصد شهروندان آلمانی انتخابات پارلمانی اروپا را مهم می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید