جدال برای جذب خانواده های پرجمعیت

به گزارش سهندبلاگ، هنگامی که می خواهید یک ون خوب با شتاب عالی و امکانات بی نظیر را با خودروی دیگری مقایسه کنید باید مستقیم بروید به سراغ ون های آس بازار. ون هایی که بیشترشان ساخت کشورهای آسیای شرقی هستند اما نمونه های دست نخورده و جذاب این مدل از اتومبیل ها بیشتر ساخت اروپا و کمپانی های معروف آلمان مانند بنز و فولکس واگن هستند. ون هایی که از نظر کیفیت و کارایی تقریبا شبیه به هم هستند و انتخاب شان بیشتر به سلیقه و پول شما بستگی دارد.

جدال برای جذب خانواده های پرجمعیت

مقایسه با ون وانا

یکی از رقبای کیا کارنیوال را می توان ون وانا دانست. این خودرو محصول شرکت خودروسازی ایران خودرو است، اما درواقع خودرویی چینی محسوب می گردد؛ که امتیاز مونتاژ آن به شرکت ایران خودرو دیزل سپرده شده است. نام اصلی این خودرو ام پی ایکس اس کلاس است که در ایران با نام وانا عرضه شده است. از نظر طراحی ظاهری می توان گفت که وانا کپی ون تویوتا هایس به شمار می رود. طراحی قسمت جلوی خودرو بسیار ساده است. چراغ های مستطیلی و کاپوتی کوتاه و کمی برجسته و سپری کاملاً ساده، طراحی جلوی خودرو را تشکیل می دهند. در نمای کناری هم فقط چند خط حجم دهنده می بینیم. درِ عقب کشویی و شیشه ها ساده و کوچک هستند. قسمت عقب خودرو هم هیچ نکته قابل توجه ای ندارد. در حالی که کیا کارنیوال از چهره زیباتری برخودار است و ظرافت بیشتری در طراحی آن به کار رفته است و در مجموع می توان آن را خودروی زیباتری دانست. درون کابین وانا جایگاه ها از روکش پارچه ای برخورداراند. متریال به کاررفته در قسمت داشبورد و کابین قابل قبول به نظر می رسد اگرچه مطمئنا به خوبی کیا کارنیوال نیست و کیفیت کابین کارنیوال را می توان به وضوح بهتر از وانا ارزیابی کرد. البته تفاوت اصلی میان کابین این دو خودرو در تعداد جایگاه ها است. به طوری که وانا به دلیل ابعاد بزرگتر و فاصله محور بیشتر، می تواند 14 سرنشین را در خود جای دهد؛ در حالی که کابین کیا کارنیوال برای 7 سرنشین فضا خواهد داشت.

آپشن های رفاهی و ایمنی ون وانا شامل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، گرمکن شیشه عقب، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای، سیستم تهویه و سیستم صوتی و تعدادی آپشن های محدود دیگر است که در مقابل آپشن ها و امکانات متعدد کیا کارنیوال حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

وانا به یک موتور 4 سیلندر با حجم دقیق 2378 سی سی است که توان فراوری 130 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد و برای انتقال قدرت خود به چرخ ها از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می نماید. د ر حالی که کیا کارنیوال دارای یک موتور با ظرفیت 2656 سی سی و با قدرت 189 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور است و از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره می برد که با توجه به وزن کمتر، می تواند شتاب بهتری را نسبت به وانا ارائه کند. از نظر مصرف سوخت نیز کیا کارنیوال اندکی کم مصرف تر است. در مجموع فزونی وانا را تنها در ظرفیت بیشتر کابین می توان خلاصه کرد، زیرا از باقی جهات کارنیوال خودروی بهتری است.

مقایسه با ون مرسدس بنز ویتو

مهندسان مرسدس بنز برای ساخت ون ویتو حسابی گل کاشته اند، به شکلی که داخل کابین این خودرو کاملا راحت است و سرنشینان را راضی خواهد نمود. از نظر زیبایی اما عایق بندی و کیفیت کابین به خاطر استفاده از پلاستیک مشکی حس مدلی پایه را به سرنشینان انتقال می دهد و نمی توان از واژه لوکس برای آن استفاده کرد. اگرچه برای خودرویی در این کلاس بدنه راضی کننده خواهد بود. در نقطه مقابل، کیا کارنیوال نیز از کابین جادار و مناسبی برخوردار است و به عنوان بزرگترین خودروی مینی ون کمپانی کیاموتورز، توانسته احتیاج مشتریان را برای داشتن یک ون جادار، جوابگو باشد.

از نظر امکانات هر دو خودرو احتیاج سرنشینان را به راحتی رفع خواهند کرد ولی در مجموع کیا کارنیوال را می توان خودروی مجهزتری دانست. ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی کیا کارنیوال می توان به گرمکن جایگاه های جلو ، سان روف، 6 کیسه هوا برای تمام سرنشینان، سنسور عقب و جلو، تهویه دوگانه، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، برف کوب، مانیتور بزرگ، دوربین دنده عقب، سیستم تنظیم نور چراغ ها، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، پشت سری سرنشینان عقب، سیستم GPS، پنل تنظیم کولر برای سرنشینان عقب و… اشاره نمود. در حالی که مرسدس بنز ویتو به امکاناتی مانند تریم داخلی کروم، دستیار پارک فعال، جایگاه های راحت با حمایت های جانبی، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، غربیلک فرمان چرمی و سنسور نور و باران مجهز است.

پیشرانه استفاده شده در ویتوهای راه یافته به بازار ایران یک موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر بنزینی است که می تواند 218 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند که در کنار استفاده از گیربکس 5سرعته اتوماتیک، باعث شده تا این خودروی آلمانی از نظر شتابگیری نیز نسبت به یک ون، عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند در 8.2 ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در حدود 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. درحالی که کیا کارنیوال های وارد شده به کشورمان دارای یک موتور با ظرفیت 2656 سی سی و با قدرت 189 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور هستند و با گیربکس 5سرعته اتوماتیک عرضه شده اند. شتاب صفرتاصد نزدیک به 14 ثانیه، مصرف سوخت 10.7 لیتری نیز از مشخصات این ون کره ای است.

کیا کارنیوال از محاسن زیادی برخوردار است ولی مانند هر خودروی دیگری ایرادهایی نیز دارد که از مهم ترین آن می توان به دیفرانسیل جلو بودن این خودرو اشاره نمود، که با توجه به قدرت خودرو و ابعاد بدنه کیا کارنیوال، چندان مناسب نیست. در حالی که در نقطه مقابل دیفرانسیل عقب بودن ویتو یکی از نقاط قوت برجسته آن محسوب می گردد و آن را از سایر خودروهای موجود در این کلاس متمایز نموده است. سواری ویتو راحت و نرم است و این خودرو به خصوص در مسیرهای شهری عملکرد بسیار مناسبی دارد و امنیت و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. در نقطه مقبال کیا کارنیوال نیز وضعیت مطلوبی دارد ولی از نظر کیفیت سواری شاید به اندازه ویتو راضی کننده نباشد. تنها مشکل ویتو بی شک قیمت بالای آن است که باعث شده تا این ون آلمانی در طیف ون های گران قیمت قرار بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیوار
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2313

به "جدال برای جذب خانواده های پرجمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال برای جذب خانواده های پرجمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید