جشن فارغ التحصیلی روباتیک در مالزی

به گزارش سهندبلاگ، دانشگاهی در مالزی میخواهد مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان را به شکل روباتیک برگزار کند. در این مراسم روبات ها به منظور مقابله با شیوع کرونا در صحنه حاضر شده و مدرک عالی دانشگاه را به نمایندگی از تک تک فارغ التحصیل ها تحویل می گیرند.

جشن فارغ التحصیلی روباتیک در مالزی

سید عبدالله رهبر تیم تحقیقاتی سازنده این روبات ها می گوید: ایده فارغ التحصیلی روباتیک قرار است به شکل ویدپو کنفرانس روز سه شنبه برگزار گردد. وی اضافه نمود: در این مراسم دو روبات با لباس های مخصوص فارغ التحصیلی به نمایندگی از تمام دانشجویان در صحنه حاضر شده و مدرک عالی دانشگاه را دریافت می نمایند.

این محقق در عین حال تاکید نمود: در شیوه فارغ التحصیلی روباتیک تمامی دانشجویان از راه دور و بدون حضور در دانشگاه شرکت نموده و به شکل ویدیو کنفرانس تصویر چهره آن ها بر سر روبات حاضر شده و مدرک خود را به شکل مجازی دریافت می نمایند.

اما علی رغم شیوه فناورانه و جذاب فارغ التحصیلی روباتیک آنهم در شرایط بحرانی کرونا بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از این شیوه استقبال ننموده و پیشنهاد به تعویق افتادن این مراسم تا انتها بحران کرونا را مطرح کردند. در همین ارتباط نورهزوانی سعید یکی از دانشجویان معترض به برگزاری جشن فارغ التحصیلی روباتیک در صفحه فیس بوک خود نوشت: من حاضرم یک و حتی 4 سال صبر کنم تا خودم در صحنه حاضر شده و مدرک فارغ التحصیلی را در دستانم بگیرم.

اما برگزاری جشن فارغ التحصیلی روباتیک اولین ایده فناوارانه در مالزی بشمار نمی رود. چرا که یشتر با گسترش بحران کرونا دانشگاه پیشرفت کسب و کار(BBT) در ژاپن در تاریخ 28 مارس یک مراسم فارغ التحصیلی روباتیک را در یک هتلی واقع در توکیو برگزار کرد. بدین ترتیب دانش آموختگان این دانشگاه در ژاپن به جای حضور در مراسم فارغ التحصیلی ، از راه دور و با یاری روبات در آن شرکت کردند. دانشجویان فارغ التحصیل به صورت تماس تصویری در مراسم حضور داشتند و روباتها مدرک فارغ التحصیلی را به نمایندگی از آنها در دست گرفتند. سایر دانشجویان شرکت نماینده در این مراسم نیز به وسیله اپلیکیشن ؛زوم؛ به این مراسم پیوسته و نظرات و احساسات خود را درج کردند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8948

به "جشن فارغ التحصیلی روباتیک در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن فارغ التحصیلی روباتیک در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید