جنگل نوردی بی نظیر در عروس شهرهای ایران، دالخانی لوکیشنی بکر برای عکسبرداری

به گزارش سهندبلاگ، جنگل دالخالی رامسر را باید یکی از زیبا ترین مسیرهای جنگلی در ایران است و اگر به دنبال مقصد عالی برای جنگل نوردی هستید، این منطقه را از قلم نیاندازید.

جنگل نوردی بی نظیر در عروس شهرهای ایران، دالخانی لوکیشنی بکر برای عکسبرداری

به گزارش ، دالخانی یکی از لوکیشن های بکر عکسبرداری در طبیعت شمال است. رامسر را برخی ها، عروس شهر های ایران می دانند. شهری زیبا با مردمانی خونگرم و البته طبیعتی که از دست سرمایه داران و سرمایه سالار ها در امان نیست و روی کوه ها، ویلا های لاکچری اش مثل باستی هیلز لواسانات، به چشم می خورد.

در بهار 98 یکی از جا های زیبا و بکر کشور، پس از سوباتان و مازیچال و فیلبند، حتما رامسر است. محیطی سحر انگیز در جنگل دالخانی، شما را به میزبانی مه و درختان تنومند می برد. جایی که آش زغالی و چای هیزمی، روایت گر طبیعت گردی جذاب برای عاشقان ایرانگردی در شمال کشور است.

جنگل دالخالی رامسر را باید یکی از زیبا ترین راستا های جنگلی در ایران دانست. برای عاشقان کوله پشتی گردی و کمپ و پیاده روی در طبیعت، دالخانی رامسر را بهار نود و هشت توصیه می کنیم. اگر به دنبال مقصد عالی برای جنگل نوردی هستید، دالخانی را نباید فراموش کنید. روستا های اطراف، فرصت اقامت در خانه اهالی خونگرم را می دهد.

جنگل دالخانی در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر است. جایی نیمه کوهستانی در ارتفاعات البرز و در راستا جاده ییلاق جنت رودبار در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا و شصت هکتار مساحت. دالانی بهتشی و پوشیده از پوشش سبز متراکم که مقصدی جذاب برای سلفی باز های اینستاگرام است. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه به مانند دالانی از درختان سر به فلک کشیده دست شما را می گیرد و در نهایتِ زیبایی غرق می نماید. جاده ای سحرانگیز که هر لحظه، جلوه ای تازه از طبیعت بکر خود را در برابرتان به نمایش می گذارد و شما را به وسوسه دیدن زیبایی های بیشتر، به انتهای راستا می کشاند.

پاییز دیدنی را در جنگل دالخانی رامسر تماشا کنید. اگر به دنبال لوکیشن رویایی برای عکاسی در طبیعت هستید، دالخانی، حتما گزینه فوق العاده ای برای عکاسان خواهد بود

برای رسیدن به ابتدای راستا جنگل نوردی اول باید خود را به شهر رامسر برسانید.

از اهالی یاری بگیرید.

در جاده رامسر به تنکابن، سراغ سه راهی جنت رودبار را بگیرید.

وقتی وارد این جاده شدید و راه را تا روستای گالش محله ادامه دادید، در این نقطه باید ماشین سواری را کنار گذاشته و پیاده دل به جاده بزنید.

خود را گرم کنید، وسایل لازم را برداشته و راهی شوید.

در این قسمت از جنگل (روستای گالش محله) می توانید پیمایش خود را در امتداد رودخانه ای کوچک شروع کنید. پس از طی چند کیلومتر راه را به سمت جنگل تغییر دهید.

در جهت غرب، راستا خود را ادامه داده و در امتداد یک جویبار کوچک، ارتفاع بگیرید تا به سرِ یال (1) برسید. در امتداد یال دوباره به سمت بالا حرکت کنید تا به جاده جنت رودبار برسید.

جنگل هایی که در راستا از دل آن ها گذر می کنید بسیار زیبا و رویایی هستند و اگر خوش شانس باشید انبوه قارچ ها را نیز در راه می بینید.

دقت داشته باشید کوچکترین اشتباه در مشخص راستا می تواند شما را از راه اصلی دور کند و به سمت شیب ها و دره های خطرناک بکشاند. زمانی که به کنار جاده رسیدید می توانید دوباره با استفاده از ماشین های سواری یا به سمت جاده اصلی (رامسر) برگردید یا در همان منطقه چادر برپا کنید. البته در طول راستا آلاچیق هایی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها برای شب مانی بهره ببرید.

اگر علاقه و وقت کافی برای گشت و گذار دارید می توانید روز بعد در ادامه راه از ییلاق های انتهای راستا جنگل دالخانی مانند ییلاق گرسماسر و جنت رودبار نیز بازدید نموده و از صفای روستا و طبیعت راه لذت ببرید.

: روستای گرسماسر، جنت رودبار که بهشت گل گاوزبان ایران است. مزارع تماشایی و چشم انداز های خیره کننده و آبشار های متعدد، شما را به بهشتی رویایی در فضایی مه آلود فرا میخواند.

: جوانه های سبز بهاری، مه و نم نم باران، شکوفه های ریز گل ها که در گوشه گوشه زمین به چشم می خورند از زیبایی های بهار دالخانی هستند.

: هوای شرجی و نفسگیر تابستان رامسر را پشت سر بگذارید و از هوای خنک و فرحبخش دالخانی لذت ببرید.

: نقش زیبای پاییز به دالخانی نیز می رسد و آن را غرق در رنگ های شگفت انگیز خود می نماید. این زمان از سال، هوا به نسبت در جنگل سرد است و باران های مداوم باعث لغزندگی جاده و گل شدن زمین می گردد؛ بنابراین با تجهیزات کافی به دل جنگل بزنید.

: زمستان های دالخانی سرد است؛ اما مگر می گردد از منظره حیرت انگیز سپید برف بر روی درختان سر به فلک کشیده دست کشید و از زیبایی های بی حد و حصر آن لذت نبرد!

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1148

به "جنگل نوردی بی نظیر در عروس شهرهای ایران، دالخانی لوکیشنی بکر برای عکسبرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل نوردی بی نظیر در عروس شهرهای ایران، دالخانی لوکیشنی بکر برای عکسبرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید