جنگ تجاری آمریکا قربانی تازه گرفت

به گزارش سهندبلاگ، پیغام هایی که آدینه شب توسط دونالد ترامپ در مورد اقدام فرانسه منتشر شده نشان می دهد پاریس قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا خواهد بود.

جنگ تجاری آمریکا قربانی تازه گرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در واکنش به تصمیم پاریس برای اخذ مالیات از شرکت های تکنولوژی آمریکایی، تهدید به مقابله به مثل کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: اگر قرار باشد کسی برای آنها مالیات مشخص کند، باید کشور خود آنها، یعنی ایالات متحده چنین کند. ما به زودی پاسخ کاملاً درخوری به اقدام احمقانه ماکرون خواهیم داد.

به گفته کاخ سفید، ترامپ هفته گذشته در تماسی با همتای فرانسوی خود نسبت به تصمیم پاریس ابراز نگرانی نموده بود.

در همین رابطه جود دیر سخنگوی کاخ سفید، گفت که ایالات متحده از تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از خدمات دیجیتال شرکت های آمریکایی و کارگران آن به شدت ناامید است و به دقت آنالیز خواهد نمود که به اقدام یکجانبه فرانسه چه پاسخی بدهد.

سنای فرانسه دو هفته قبل لایحه 3 درصد مالیات بر درآمد حاصله شرکت های دیجیتال در فرانسه را به تصویب رساند که شامل همه شرکت هایی می گردد که درآمدشان در این کشور بالغ بر 25 میلیون یورو و در کل دنیا بالغ بر 750 میلیون یورو باشد.

این مصوبه عطف به ماسبق می گردد و درآمد این شرکت ها از شروع امسال میلادی را دربرمی گیرد.

دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نظیر اتریش، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا نیز اعلام نموده اند که قصد دارند بر شرکت های دیجیتال مالیات مشخص نمایند.

آنها مشخص مالیات را از این نظر ضروری می دانند که شرکت های بزرگ و چندملیتی اینترنتی نظیر فیسبوک و آمازون سود خود را در کشورهایی مانند ایرلند که نرخ مالیات پایین است، تضمین نموده اند. ، مهر

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2618

به "جنگ تجاری آمریکا قربانی تازه گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری آمریکا قربانی تازه گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید