حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، آخرین پیکارهای گزینشی المپیک در کشتی آزاد امروز (پنجشنبه) با رقابت های 6 وزن المپیکی کشتی آزاد در صوفیه بلغارستان پیگیری می گردد که کشتی گیران راه یافته به فینال، سهمیه المپیک را کسب کردند.

حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر این اساس اسامی نفرات فینالیست که پیروز به کسب سهمیه المپیک شدند به توضیح است:

57 کیلوگرم: یوکی تاکاهاشی (ژاپن) - باخبایار اردنبات (مغولستان)

65 کیلوگرم: جورجیوس پیلیدیس (یونان) - ماگومد گادژیف (لهستان)

74 کیلوگرم: واسیل میخاییلوف (اوکراین) - ماگمد حبیب کادیماگومدوف (بلاروس)

86 کیلوگرم: سوسوکه تاکاتانی (ژاپن) - بوریس ماکوف (اسلوونی)

97 کیلوگرم: آبراهام روآنو (ایتالیا) - آلبرت ساریتوف (اوکراین)

125 کیلوگرم: سرگئی خزیرف (روسیه) - سومیت (هند)

سرگئی خزیروف آزادکار وزن 125 کیلوگرم روسیه با پیروزی در مرحله نیمه نهایی برابر دانیل لیگتی از مجارستان ششمین سهمیه المپیکی روسیه را کسب کرد تا این تیم در کنار تیم ملی کشتی آزاد روسیه با ترکیبی کامل در بازی های المپیک توکیو حضور داشته باشد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 سهمیه در پیکارهای گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که فروردین ماه در آلماتی قزاقستان برگزار گردید، سهمیه های خود را تکمیل کرد.

اما ژاپن میزبان المپیک در صوفیه بلغارستان تعداد سهمیه های خود را 2 برابر کرد. یوکی تاکاهاشی در وزن 57 کیلوگرم و سوسوکه تاکاتانی در وزن 86 کیلوگرم برنده مسابقات نیمه نهایی شدند. ژاپن پیش از این در مسابقات دنیای 2019 در نورسلطان با 65 و 74 کیلوگرم 2 سهمیه گرفته بودند اما در گزینشی المپیک در قاره آسیا نتوانسته بود سهمیه بگیرد. ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک در قزاقستان و در پیکارهای گزینشی المپیک در وزن 57 کیلوگرم به دلیل نرسیدن به سر وزن مسابقات را از دست داد.

اما در وزن 74 کیلوگرم تایموراز سالکازانوف آزادکار روسی الاصل اسلواکی مقابل ماگمد حبیب کادیماگومدوف تن به شکست 12 بر 4 داد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد. سالکازانوف چندی پیش و در پیکارهای قهرمانی اروپا در لهستان بسیاری از عظیمان وزن 74 کیلوگرم از جمله فرانک چامیزو ایتالیایی را شکست داده بود و با قدرت قهرمان اروپا شده بود اما در گزینشی المپیک ناکام بود.

تنها نماینده کشتی آزاد آمریکا در وزن 65 کیلوگرم یعنی مایکل جردن اولیور با شکست برابر حریف روسی الاصل خود از لهستان از کسب سهمیه بازماند تا آمریکا با 5 سهمیه در المپیک توکیو حاضر گردد.

از نکات جالب توجه می توان به غیبت خینچگیاشویلی دارنده مدال طلای دنیا و المپیک از کشور گرجستان اشاره نمود که به دلیل ابتلاء به کرونا در بلغارستان حضور نداشت و به جای او بکا لومتادزه حضور داشت و در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل ماگومد گادژیف از لهستان سهمیه المپیک را از دست تا خینچگیاشویلی به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در وزن 65 کیلوگرم به عنوان غایب عظیم المپیک قلمداد گردد و به طور حتم این موضوع می تواند به سود نماینده کشتی کشورمان باشد.

در وزن 74 کیلوگرم نیز حذف دمیرتاش از ترکیه و سابالوف روسی دارنده مدال طلای دنیا که به تازگی با قبول تابعیت صربستان به این تیم پیوسته بود از موارد جالب توجه بود.

اسامی کشورهای دارای سهمیه المپیک در کشتی آزاد به این توضیح است:

57 کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، صربستان، ایران، ترکیه، هند، کلمبیا، آمریکا، الجزایر، گینه بیسائو، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، چین، ژاپن و مغولستان

65 کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، مغولستان، ژاپن، مجارستان، هند، کوبا، آرژانتین، تونس، سنگال، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، قرقیزستان، یونان و لهستان

74 کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، ژاپن، لهستان، ایتالیا، کوبا، پورتوریکو، مصر، گینه بیسائو، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران، ازبکستان، اوکراین و بلاروس

86 کیلوگرم: روسیه، سوئیس، سن مارینو، ایران، کلمبیا، هند، پرو، آمریکا، الجزایر، نیجریه، بلاروس، ترکیه، ازبکستان، چین، ژاپن و اسلواکی

97 کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، مقدونیه، گرجستان، کوبا، کانادا، الجزایر، تونس، بلاروس، ترکیه، ایران، ازبکستان، ایتالیا و لهستان

125 کیلوگرم: کوزوو، اوکراین، چین، ایران، ترکیه، گرجستان، کانادا، آمریکا، الجزایر، مصر، آلمان، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، روسیه و هند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13941

به "حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کشتی آزاد ایران و روسیه با سهمیه کامل در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید