خبرنگاران بازسازی کامل پل های سیل زده سلسله نیازمند اعتبار است

به گزارش سهندبلاگ، خرم آباد- خبرنگاران - سرپرست فرمانداری سلسله گفت: بعضی پل های آسیب دیده از سیل سال گذشته در این شهرستان به طور کامل بازسازی نشده اند که باید هرچه سریعتر تامین اعتبار و تکمیل شوند.

خبرنگاران بازسازی کامل پل های سیل زده سلسله نیازمند اعتبار است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران مرتضی مهدوی کیا شامگاه یکشنبه در جلسه نشست آنالیز برطرف مسائل زیرساختی شهرستان های سلسله و دلفان اضافه نمود: بعضی از زیرساخت های شهرستان که در سیلاب سال 98 دچار خسارت شده هنوز بازسازی نشده اند.

وی در مورد زیرساخت های ارتباطی و جاده ای مناطق قلایی و بستام گفت: پل چم تکله به عنوان راستا ارتباطی چند روستای منطقه در سیل 98 تخریب کامل شد که بازسازی آن احتیاجمند سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی گفت: پل روستای چم گرگعلی نیز به طور کامل در سیل تخریب شد و با گذشت یک سال و نیم سال، 30 درصد پیشرفت و احتیاج به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان دارد.

مهدوی کیا ادامه داد: پل چشمه سرده در راستا جاده الشتر - خرم آباد به دلیل رانش و تخریب بالا، ممکن است در بارش های پیش رو با مشکل جدی روبرو گردد که برای ترمیم آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان لازم است.

سرپرست فرمانداری سلسله با تاکید بر روکش آسفالت محورهای آسیب دیده از سیل بیان کرد: انجام49 کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی و 11 کیلومتر روکش راه شهری نیز لازم است.

مهدوی کیا با بیان اینکه 16 کیلومتر از محورهای روستایی سلسله احتیاجمند آسفالت هستند اضافه نمود: برای برطرف مسائل ترافیکی به تجهیزاتی چون گاردریل، نیوجرسی و برج های نوری احتیاج داریم در حالیکه ماشین آلات راهداری شهرستان نیز مستهلک شده اند و برای برف روبی با مشکل روبرو می شویم.

وی اضافه نمود: بازسازی پل کاکارضا که در سیلاب سال 98 تخریب شد پیشرفت فیزیکی 67 درصد دارد و سال گذشته سه میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات ستاد بحران و سه میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این پل تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه خیز بودن و افزایش آمار تصادفات جانی و اقتصادی در این راستا،تسریع در عملیات اجرایی این سازه و بهره برداری از آن تا اوایل سال 1400 لازم است.

سرپرست فرمانداری سلسله در مورد قطعه دوم چهارخطه الشتر - فیروزآباد نیز گفت: قطعه اول این طرح به طول هفت کیلومتر به اتمام رسیده و قطعه دوم دارای پیشرفت فیزیکی 55 درصدی است که وجود معارضین محلی و کمبود اعتبار 2 دلیل عمده کندی اجرای این طرح هستند.

مهدوی کیا اضافه نمود: 42 آبراه در این راستا وجود دارد که هنگام بارندگی مشکل دفع آب دارند و برای اصلاح کامل این راستا سه میلیارد و 500 میلیون تومان احتیاج است.

وی همچنین تاکید نمود: گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران و اشتغالزایی دارد بنابراین عملیات گازرسانی به این شهرک با توجه به وجود کشاورزان معارض باید با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای در شانه خاکی جاده روستاهای راستا انجام گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز شهرستان سلسله با کاهش حمایت های اقتصادیاتی تولیدکنندگان، بالا بودن بهره بانکی، کمبود تسهیلات سرمایه در گردش، نبود تشویق های بیمه ای و تسهیلات توسعه ای با بهره مناسب روبرو است.

مهدوی کیا همچنین با اشاره به ضرورت بازسازی و تکمیل جاده های بین مزارع آسیب دیده از سیل ادامه داد: برای بازسازی مجدد این جاده ها حدود سه میلیارد تومان و تکمیل کانال های آب بر روستایی، چهار میلیارد تومان احتیاج است.

وی گفت: حدود هشت روستای منطقه قلایی در حوزه سد معشوره قرار دارند که هنوز معین تکلیف نشده اند و به همین دلیل نمی توانند از تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن استفاده کنند که ضرورت دارد هر چه سریع تر رسیدگی و معین تکلیف شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11686

به "خبرنگاران بازسازی کامل پل های سیل زده سلسله نیازمند اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی کامل پل های سیل زده سلسله نیازمند اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید