خبرنگاران دامنه دید افقی در استان مرکزی کاهش یافت

به گزارش سهندبلاگ، اراک - خبرنگاران - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دامنه دید افقی روز شنبه به دلیل آلودگی هوا و افزایش غلظت گردو غبار در نقاط مختلف این استان کاهش یافت.

خبرنگاران دامنه دید افقی در استان مرکزی کاهش یافت

رضا مرادی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اثر وزش باد شامگاه جمعه، توده گردو غبار در بیابان های مرکزی کشور تشکیل شد که با حرکت به سوی غرب استان های مجاور استان مرکزی از جمله استان مرکزی را از بامداد امروز متاثر کرده است.

وی توضیح داد: کاهش دید افقی در اکثر مناطق استان مرکزی از صبح روز شنبه مشهود است به طوری که بنا به گزارش ایستگاه های هواشناسی این خطه دید افقی در آشتیان پنج هزار متر، اراک 2 هزار مترریال خمین 5 هزار متر، دلیجان چهار هزار متر، ساوه 6 هزار متر، شازند هفت هزار متر، غرق آباد هفت هزار متر، محلات 2 هزار متر و کمیجان سه هزار متر بوده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی استاندارد دید افقی را 10 هزار متر عنوان کرد.

مرادی اظهار داشت: انتظار می رود که غلظت بالای گرد و غبار تا سرانجام ساعات روز یکشنبه در استان مرکزی وجود داشته باشد و پس از آن کم کم از غلظت آن کاشته شود.

وی عنوان کرد: در روزهای آینده پدیده خاص دیگری در استان گزارش نشده و هوای این منطقه صاف تا کمی ابری خواهد بود و روز دوشنبه ممکن است وزش باد رخ دهد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: گرمترین شهر استان مرکزی در شبانه روز اخیر ساوه با 36 و هفت سانتی گراد و سردترین شهر شازند با 9 و سه سانتی گراد گزارش شده است.

دمای هوای شهر اراک نیز در 24 ساعت اخیر در گرمترین ساعت 32 و چهار درجه و در سردترین 18 و چهار درجه سانتی گراد گزارش شده است.

6013/

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2016

به "خبرنگاران دامنه دید افقی در استان مرکزی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دامنه دید افقی در استان مرکزی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید