خبرنگاران رهگیری جنگنده های روس توسط جت های انگلیسی

به گزارش سهندبلاگ، لندن- خبرنگاران- وزارت دفاع انگلیس بامداد یکشنبه اعلام نمود که جت های انگلیسی برای رهگیری یک هواپیمای روس در شمال غرب اسکاتلند به حرکت در آمدند.

خبرنگاران رهگیری جنگنده های روس توسط جت های انگلیسی

در جریان این عملیات، سه فروند جنگنده تایفون و دو فروند جت تورنادو از پایگاه هوایی لوسی ماوس واقع در شمال شرق اسکاتلند و دو فروند جت تورنادوی دیگر از پایگاه کونینگزبی به پرواز در آمدند.

بر اساس گزارش منتشر شده، جنگنده های انگلیسی نزدیک هواپیمای روس شده و آن را وادار کردند تا جهت خود را تغییر دهد.

وزارت دفاع انگلیس هواپیمای روس را مدل توپولف تی یو-95 شناسایی نموده که برای بمباران هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس این عملیات را روال عادی واکنش به هواپیماهای روس در نزدیکی حریم هوایی این کشور توصیف کرد که با هماهنگی چند متحد ناتو صورت گرفت.

آوریل سال گذشته جنگنده های تایفون انگلیس در 2 نوبت برای رهگیری جنگنده های روسی در نزدیکی حریم هوایی این کشور به حرکت در آمدند. در جریان نخستین عملیات، جنگنده های تایفون انگلیس هواپیمای ترابری نظامی روسیه و در عملیات دوم نیز 2 جنگنده و یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه را رهگیری کردند.

انگلیس به لحاظ سبقه تاریخی روابط درخشانی با روسیه ندارد. روابط دیپلماتیک میان دو کشور به ویژه پس از ماجرای مسمومیت جاسوس پیشین روس در انگلیس، تیره تر شده است.

دولت انگلیس، مسکو را به مسمومیت سرگئی اسکریپال با ماده شیمایی نوویچوک متهم و به موجب آن تعدادی از دیپلمات های این کشور را اخراج کرد. روسیه نیز که هرگونه دخالت در این حادثه را رد نموده، به همان میزان از دیپلمات های انگلیسی را از خاک این کشور اخراج کرد.

اسکریپال سال 2010 هنگام تبادل جاسوسان میان واشنگتن و مسکو به انگلیس پناهنده شد که در آن، روسیه چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 (1385) به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ام. آی .6 گزارش داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7295

به "خبرنگاران رهگیری جنگنده های روس توسط جت های انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رهگیری جنگنده های روس توسط جت های انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید