خبرنگاران سایه تخریب بر سر ساختمان معروف ربات مدفون

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- ساختمان متروکه متعلق به حزب کمونیست واقع در کالینینگراد روسیه که به دلیل نمای منحصربه فردش ربات مدفون نام گرفته، سال آینده تخریب می گردد.

خبرنگاران سایه تخریب بر سر ساختمان معروف ربات مدفون

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتون علیخانوف فرماندار کالینینگراد روسیه از برنامه ها برای تخریب ساختمان حزب کمونیست در این شهر اطلاع داد که به دلیل شباهت نمای آن به سر یک ربات به ربات مدفون (The Buried Robot) معروف است.

ساخت این ساختمان 21 طبقه در سال 1985 میلادی و در بحبوحه مسائل مالی دولت شوروی، به دلیل سرانجام بودجه نیمه کاره رها شد. این بنا که بعدها از لحاظ ساختاری نامناسب و معیوب ارزیابی شد، به یکی از نمادهای معماری شهر کالینینگراد روسیه تبدیل شده بود. این نکته که در زمان برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه، میدان عظیم مجاور این ساختمان به محفلی برای هواداران فوتبال تبدیل شد نیز به شهرت آن یاری شایانی کرد.

علیخانوف بیان کرد فرایند تخریب این ساختمان اوایل سال آینده میلادی شروع می گردد و مقام های شهر درباره عرضه تکه هایی از این بنای معروف به عنوان سوغات در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

کالینینگراد، شهری بندری در ساحل دریای بالتیک است که به روسیه تعلق دارد ولی از خاک این کشور جداست و بین لهستان و لیتوانی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11366

به "خبرنگاران سایه تخریب بر سر ساختمان معروف ربات مدفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سایه تخریب بر سر ساختمان معروف ربات مدفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید