خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق: حضور نظامیان خارجی در پایگاه بلد اندک است

به گزارش سهندبلاگ، بغداد - خبرنگاران - مشاور امنیت ملی دولت عراق با یادآوری خروج تدریجی نیروهای ائتلاف آمریکایی از این کشور بر خالی شدن پایگاه بلد از نیروی رزمی خارجی تاکید نمود.

خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق: حضور نظامیان خارجی در پایگاه بلد اندک است

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگاران از بغداد؛ اظهارات مشاور امنیت ملی دولت عراق در جریان سرکشی از پایگاه استراتژیک بلد در حالی بیان می گردد که طی روزهای اخیر بعضی مقامات نظامی آمریکا اظهاراتی خلاف این موضوع را بر زبان آورده و از عزم خود برای استمرار اشغال عراق سخن گفته اند.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی دولت عراق با حضور در پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد از قسمت های مختلف آن سرکشی و ضمن گفت وگو با نظامیان عراقی ؛ نشستی با فرماندهان ارشد پایگاه هم داشت.

الاعرجی پس از سرانجام این نشست در گفت وگویی با تاکید بر اینکه پایگاه بلد کاملا عراقی است و فقط تعدادی تکنسین فنی خارجی در آن فعالیت دارند تاکید نمود که این دسته از فعالیت های خارجی هم به وسیله قرارداد رسمی با دولت عراق است.

پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق، بزرگترین پایگاه نظامی این کشور بوده که تحت اشغال آمریکا و محل نگهداری جنگنده های نظامی است.

پایگاه بلد مرکز اصلی جنگنده های اف 16 خریداری شده عراق اما تا به امروز تحت سیطره آمریکا بوده است که گفته شده در حال واگذاری به نیروهای عراقی است.

این پایگاه طی هفته های اخیر چند نوبت هدف حمله گروههای ضداشغالگری عراق نهاده شد.

در همین پیوند ژنرال مک کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در آسیای غربی طی روزهای اخیر چندین بار در گفتگوهای مختلف بر حضور کشورش در عراق تاکید داشته و عباراتی را بکار برده که هرچند کلماتشان یکی نیست اما محتوا و اهدافشان در یک راستا حرکت می نمایند.

وی در این چند روز بر مطالبی همچون حضور بلند مدت نظامی آمریکا در عراق و قصد نداشتن کشورش برای خروج از عراق تاکید چندباره داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13754

به "خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق: حضور نظامیان خارجی در پایگاه بلد اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق: حضور نظامیان خارجی در پایگاه بلد اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید