خبرنگاران نیکوکاران مهریز 100 گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان تهیه کردند

به گزارش سهندبلاگ، یزد- خبرنگاران- مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: از سوی خیران این شهرستان با اهدا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال 100 دستگاه گوشی تلفن هوشمند تهیه شد و در اختیار دانش آموزان نیازمند نهاده شد.

خبرنگاران نیکوکاران مهریز 100 گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان تهیه کردند

سید کاظم حسینی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: تهیه و توزیع تلفن همراه برای فراگیری آموزش های برخط (آنلاین) دانش آموزان مناطق شهری و روستایی برای شرکت در آموزش های غیرحضوری لازم است.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از دانش آموزان منطقه به تلفن همراه هوشمند احتیاج دارند، یادآور شد: خیران برای تامین تجهیزات مورد احتیاج و یاری به تحصیل آینده سازان منطقه همکاری نمایند.

این مسوول بدون اشاره به تعداد گوشی های مورد احتیاج اظهار کرد: تمامی مسوولان مدارس آمادگی همکاری و جذب یاری های مادی مردم نوعدوست و خیران منطقه را برای ایجاد فضای مناسب دانش آموزان دارند .

حسینی با اشاره به اینکه تهیه تبلت و تلفن هوشمند جزو مطالبات دانش آموزان یتیم و ضعیف منطقه است، همکاری مسوولان و خیران شهرستان را در این مورد بیش از قبل خواهان شد .

شهرستان مهریز با 107 مدرسه 12 هزار دانش آموز دارد.

با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا در استان یزد آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش دانش آموزان در مدرسه شد و از اسفند ماه 98 تا خاتمه سال تحصیلی گذشته برای نخستین بار از ظرفیت های فضای مجازی در ارایه مطالب آموزشی برای دانش آموزان استفاده شد و هم اکنون این فرایند ادامه دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (پنجشنبه) گفته بود که با فوت457 بیمار در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- 19 در کشور به 40 هزار و 121 نفر رسید و 27 استان در شرایط قرمز کرونا قرار گرفته است.

سیما سادات لاری اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 22 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 517 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و 149 نفر احتیاج به بستری داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- 19 در کشور به 726 هزار و 585 نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا به امروز 541 هزار و 566 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و پنج هزار و 614 نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز پنج میلیون و 384 هزار آزمایش تشخیص کووید- 19 صورت گرفته است.

لاری اضافه کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نارنجی و زرد و در بقیه 27 استان کشور قرمز است.

وی گفت: با گذشت هشت ماه و نیم از شیوع اپیدمی کووید- 19 در ایران هنوز بهترین راه کنترل آن استفاده از روش های پیشگیری است و در هیچ کشوری تا به امروز داروی قطعی و واکسن با ایمنی تایید شده کشف نشده است، تنها اقدام موثر برای مهار این اپیدمی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور طولانی مدت در فضاهای بسته است.

وی ادامه داد: در این مبارزه مراقبت از سالمندان یک اصل مهم است از جوانان می خواهیم در مراوده های خود با این افراد دقت بیشتری نمایند تا از انتقال بیماری به سالمندان که در معرض خطر بیشتری هستند، پیشگیری گردد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید- 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی درجهان منتشر شد طوری که سازمان بهداشت جهانی اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه و سرفه به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری است و بیش از 80 درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11324

به "خبرنگاران نیکوکاران مهریز 100 گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان تهیه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیکوکاران مهریز 100 گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان تهیه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید