راهنمای تحصیل در مالزی

به گزارش سهندبلاگ، تحصیل در مالزی یک گزینه عالی برای ادامه تحصیل در کشورهای آسیایی محسوب می گردد. آیا مایلید در بزرگترین و پرجمعیت ترین قاره زمین ، قاره آسیا تحصیل کنید؟ اگر دانشجویی هستید که به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته با سطح علمی بالا و هزینه ای معقول هستید، تحصیلات در برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا برای شما گزینه هایی ایده آل است. با وجود گزینه های بسیار زیاد ، ممکن است از خود بپرسید که کدام مقصد برای ادامه تحصیل شما مقصد مناسب تری است؟ بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل را چگونه انتخاب کنیم؟ کدام کشور می تواند برای ادامه تحصیل در جنوب شرقی آسیا برای شما مفیدتر باشد؟ امروزه خانواده های ایرانی به دلیل هزینه بالای تحصیل در دنیا غرب، ترجیح می دهند برای ادامه تحصیل فرزندانشان به کشورهای جنوب شرق آسیا روی بیاورند. از همین رو در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران شما را هدایت خواهیم کرد که بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل کجاست؟ برای دانستن پاسخ این سوال و کسب اطلاعات تکمیلی، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

راهنمای تحصیل در مالزی

مالزی، کشوری ایده آل جهت ادامه تحصیل

مالزی به عنوان یکی از زیباترین کشورهای آسیا شناخته شده و میل به تحصیلات عالیه و شرایط آموزشی در مالزی به سرعت اقتصاد این کشور در حال پیشرفت است. مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است یکی از محبوب ترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل هم به شمار می رود. این کشور به دلیل یکی از امن ترین و زیبا ترین کشورهای آسیایی است به یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای ادامه تحصیل در بین دانشجویان تبدیل شده است. برای دانشجویانی که در جست و جوی فرهنگ متفاوت و امکانات مدرن هستند، توصیه می شود که تحصیل در مالزی را جز یکی از انتخاب های خود قرار دهند. دانشجویان ایرانی هم در بازه کوتاهی به دانشگاه های مالزی علاقه زیادی نشان دادند و خیلی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به سمت این کشور روانه شدند. علاوه بر این کشور مالزی از امکانات رفاهی و تفریحی و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است؛ از این رو این کشور یکی از توریستی ترین کشورهای آسیایی نیز به شمار می رود و سالانه افراد زیادی به مالزی سفر می کنند؛ به همین دلیل این کشور از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است.

مزایای ادامه تحصیل در مالزی

سالانه افراد زیادی به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه های مالزی اقدام می کنند. همانطور که گفتیم دانشجویان ایرانی زیادی نیز دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در ادامه مطلب به معرفی مزیت های ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی خواهیم پرداخت.

- امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در کشور مالزی اغلب دانشگاه ها واحدهای درسی رشته های تحصیلی مختلف را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که شما بتوانید تحصیلات خود را به زبان انگلیسی به انتها برسانید، می توانید در آینده ای نزدیک به موقعیت های شغلی بهتر و استخدام در شرکت ها و موسسه های بین المللی فکر کنید. مالزی تعداد زیادی برنامه به زبان انگلیسی برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. این کشور تحت تأثیر ارتباط تاریخی خود با سیستم آموزشی انگلیس ، رشد مالی و موقعیت مناسب واقع شده است. بیش از ده شعبه از دانشگاه های انگلیس ، استرالیا ، ایرلند نیز در این کشور فعالیت می کنند. هزینه تحصیل در آنها از دانشگاههای دولتی مالزی بیشتر است، اما از انگلیس و استرالیا کمتر است. آموزش به طور کامل به زبان انگلیسی انجام می شود و پس از فارغ تحصیلی می توانید از دانشگاه مشهور اروپا دیپلم بگیرید.

- برخورداری از امنیت بالا

دغدغه اساسی اغلب خانواده هایی که فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می فرستند، تامین امنیت فرزندان آنها در طول دوره ادامه تحصیل آنها است. میزان جرم و جنایت و بزهکاری در بعضی از کشورها به حدی بالا است که خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به بعضی از کشورها دچار تردید می شوند. در بعضی از کشورها گاهی برای تامین امنیت دانشجویان برای آنها مقرراتی برای رفت و آمد و تردد در شهر قائل می شوند و این نشانه خوبی برای فرستادن فرزندتان به یک کشور غریبه و راه دور نیست. با توجه به امنیت بالای کشور مالزی و قوانین مناسب برای افراد خارجی، شما می توانید با خیال راحت دانشگاه های مالزی را برای ادامه تحصیل خود یا فرزندتان انتخاب کنید.

برخورداری از امکانات خوب برای تحصیل در مالزی

می توان گفت که تمام دانشگاه های کشور مالزی از لحاظ امکانات آموزش عالی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و حضور یک دانشجو در دانشگاه های این کشور می تواند مزایای بسیار زیادی را در طول تحصیل و حتی بعد از اتمام تحصیل برای او داشته باشد. دانشگاه های کشور مالزی امکانات و تسهیلات بسیاری را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.

- دارا بودن دانشگاه های معتبر

با توجه به میزان جذب دانشجویان خارجی و بالا رفتن کیفیت آموزشی، امروزه دانشگاه های مالزی دارای اعتباری دنیای از لحاظ کیفیت تحصیل و خدمات تحصیلی و همین طور تعداد جذب دانشجویان بین المللی هستند.

- هزینه های مناسب

با توجه به امکانات بالا و شرایط آرام و نزدیکی فرهنگ کشور مالزی از لحاظ دینی و اجتماعی به کشور خودمان ایران، و در مقام مقایسه قیمت ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه های مالزی با دانشگاه ذهای کشورهای دیگر، دانشگاه های این کشور از لحاظ فرهنگی و مالی می توانند مقصدهای تحصیلی مناسبی برای دانشجویان ایرانی به حساب بیایند. به یاد داشته باشید که مدرک یک دانشجوی فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه های مالزی، مورد تایید در کلیه کشورهای اروپایی است و دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها می توانند در تمامی نقاط خوب دنیا برای خود آینده شغلی و رفاه داشته باشند. همچنین شما می توانید از امکان انتقال دانشجو بعد از تحصیل در مدت زمان تعیین به کشور خود بهره مند شوید. بعضی از دانشگاه های مالزی به شما این امکان را می دهند که بعد از ادامه تحصیل در مدت زمان تعیین، امکان انتقال به یکی از دانشگاه های کشور خودتان را داشته باشید.

با توجه به امکانات بسیار بالا و پیشرفته بودن این کشور، امروزه مالزی یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا جهت ادامه تحصیل است. مالزی به کشور آب و آفتاب معروف بوده و کشوری زیبا با آب و هوای گرم و مرطوب است که می تواند دوران دانشجویی بی نظیری را برای شما رقم بزند.

تحصیل در مالزی | سیستم آموزشی مالزی

بر اساس طرح ویژه ای که در مجلس مالزی به تصویب رسیده است، دولت موظف به هزینه کردن 40.3 میلیارد رینگت در زمینه آموزش می باشد. این نشانگر اهمیت بالای تحصیلات در دولت مالزی است.

تحصیلات در مالزی شامل دوره ابتدایی، هدایت و دبیرستان هم چنین دانشگاه می باشد.

دوره دبستان و هدایت و دبیرستان در مدارس دولتی در این کشور رایگان می باشند.

وزارت تحصیلات عالیه تمامی حوزه های تحصیلات در این کشور را کنترل می نماید. هم چنین تحصیلات عالی در این کشور به دو صورت دولتی و آزاد است. بیشتر دوره های مربوط به دوره لیسانس به زبان باهاسا و بیشتر دوره های فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل در مالزی | نظام آموزش عالی مالزی

برای ورود به دانشگاههای مالزی گذراندن پیروزیت آمیز STPM که همان مقطع دیپلم دبیرستان در مالزی است، الزامی می باشد که همان مدرک مشابه A-Level در نظام آموزشی انگلستان است. نظام آموزش عالی مالزی به دو دسته خصوصی (Private) و دولتی (Public) تقسیم می شود که در دانشگاههای دولتی بیشترین سهمیه پذیرش به دانشجویان بومی تعلق می گیرد.

مقاطع تحصیلی در مالزی به صورت فوق دیپلم، H.N.D، Bachelor، Master، Ph.D تقسیم می شود. البته بعضی از دانشگاه های مالزی شرایط ویژه ای نیز برای افرادی که در مقطع Bachelor با معدل First Class Honours یا دانشجوی بسیار ممتاز شناخته گردند قائل هستند و اینگونه افراد می توانند در دوره Ph.D تحصیل کنند. بسیاری از دانشگاهها در مالزی پیمان همکاری با دانشگاههای معتبر غربی و آسیایی دارند و از این نقطه نظر به سبب شرایط سهل و محیطی امن بهترین سکوی پرش به سمت دانشگاههای معتبر دنیای محسوب می گردند.

دانشگاه های مالزی

مالزی دارای چندین دانشگاه بین المللی است. تعدادی از دانشگاه های مالزی در رتبه های برتر دنیای قرار دارند و جز دانشگاه های برتر محسوب می شوند. برای مثال در حال حاضر ، دانشگاه مالایا مالزی در رتبه بندی 59 دانشگاه برتر رتبه بندی QS واقع شده است ، در صورتیکه 8 سال پیش در رتبه 156 بود! پس پیشرفت سطح علمی مالزی به خوبی قابل لمس است. دانشگاه های بین المللی مالزی هم با هدف گسترش و بهبود آموزش عالی کشور تاسیس شده است. دانشکده های موجود در شعب دانشگاهی شامل دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه موناش استرالیا است. سرمایه گذاری مالزی در پردیس های شعبه بین المللی منجر به توسعه جدید EduCity در جوهور، واقع در جنوبی ترین شبه جزیره مالزی(5 کیلومتری شمال سنگاپور) شده است. این پردیس 350 هکتاری توسط هشت شعبه بین المللی اداره می شود که زیر نظر دانشگاه های برجسته از سراسر دنیا اداره می شوند از جمله دانشگاه ردینگ انگلستان، دانشگاه ساوتهمپتون و دانشگاه پزشکی، دانشگاه نیوکاسل، موسسه دریایی هلند،

دانشگاه رافلز خصوصی سنگاپور و دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از آمریکا تعدادی از آنهاست. در ادامه بعضی از دانشگاه های مطرح مالزی را آنالیز خواهیم کرد.

دانشگاه مالایا University Malaya

دانشگاه مالایا اولین دانشگاه کشور مالزی است که در جنوب غربی شهر کوالالامپور واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور مالزی شناخته می شود و دانش آموختگان پیروز و معروف زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. تاریخ تاسیس این دانشگاه سال 1947 است و تا به امروز توانسته بیشتر از 2500 دانشجو را جذب کند. دانشگاه مالایا با بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا در حال تبادل دانشجو، استاد، مقاله ها و مباحث علمی و پژوهش های مختلف است. به یاد داشته باشید یکی از مجهزترین مرکزهای سلامتی و بیمارستان های دولتی کشور مالزی در نزدیکی دانشگاه ملایا قرار گرفته است. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی و مراکز تاکسی و مترو در نزدیکی این دانشگاه وجود دارند که رفت و آمد به این مکان را بسیار آسان نموده است

دانشگاه کبانگسان UKM

یک دانشگاه ملی که جز برترین های این کشور و همین طور جز بهترین های دنیا نیز می باشد دانشگاه دانشگاه کبانگسان UKM است. از رشته های برتر این دانشگاه برای تحصیل، رشته های پزشکی و مهندسی است. دسترسی به این دانشگاه با انواع وسایل نقلیه امکان پذیر بوده و فاصله نزدیکی با منطقه ایرانی نشین این کشور، دارد.

دانشگاه یو اس ام (University Sains Malaysia)

دانشگاه USM، دانشگاهی است که به دانشگاه علوم مالزی شهرت دارد و مرکز تحقیقات پژوهشی این دانشگاه جز مهم ترین مراکز تحقیقاتی در آسیا است. این موضوع زمانی به دانشجویان، اثبات شد که متوجه شدند که سالانه پروژه های پیروزی از این مرکز تحقیقاتی، به دنیا علم و فناوری، معرفی می شود. در این دانشگاه، بیش از 6000 دانشجو تحصیل می کنند که نزدیک به 1500 نفر آن ها دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه یو تی ام (UTM)

دانشگاه UTM یکی دیگر از دانشگاه های آسیایی که از قدیمی ترین و عظیم ترین دانشگاه های فنی مهندسی مالزی محسوب می شود و در سال 1904 تاسیس شده است. محل تاسیس این دانشگاه، شهر کوالالامپور و از دو شعبه اصلی تشکیل شده است. این دانشگاه سالانه 16500 دانشجو را در رشته های کارشناسی و 6500 دانشجو را در رشته های فوق لیسانس و 1800 دانشجو را در مقطع دکترا را می پذیرد. این آمار نشان می دهد که این دانشگاه توانایی این را دارد که سرانه علمی کشور را تغییر دهد. دانشگاه UTM رتبه 329 را در دنیا، از آن خود نموده است.

هزینه تحصیل در مالزی

هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف مالزی و برای مقاطع و رشته های مختلف بسیار متفاوت است.

به طور میانگین بین 7 تا 14 هزار دلار در سال برای شهریه و خوابگاه می بایست هزینه پرداخت. اگر این هزینه ها را بخواهیم کمی دقیق تر آنالیز کنیم بدین شکل خواهد بود:

هزینه تقریبی مقاطع مختلف تحصیلی :

  • دوره های زبان در کالج: 800 دلار در ماه (به همراه خوابگاه)
  • دوره پیش دانشگاهی: 10 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • مقطع کارشناسی: 12 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • کارشناسی ارشد: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)
  • دکتری: 7 هزار دلار در سال (به همراه خوابگاه)

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13995

به "راهنمای تحصیل در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تحصیل در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید