رونق گردشگری در تابستان داغ خوزستان

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از استفاده از رویدادها و مناسبت های مختلف برای توسعه و رونق گردشگری تابستانی در این استان اطلاع داد.

رونق گردشگری در تابستان داغ خوزستان

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، امروز دوشنبه 19 شهریور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه گردشگری تابستانی اضافه کرد: وضعیت آب و هوا و اقلیم استان خوزستان و گرمای هوا در این استان به خودی خود گردشگری تابستانی را در این استان تحت تاثیر قرار می دهد با این این حال با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای موجود در خوزستان، بر این شدیم با مجموعه اقدامات مختلف و برگزاری رویدادهای گوناگون و نیز استفاده از ظرفیت های موجود در استان، گردشگری تابستانی در خوزستان بیش از پیش رونق یابد.

او گفت: برگزاری رویدادهای مختلف از جمله جشن برداشت انگور و نیز جشن برداشت خرما در شهرهای مختلف استان خوزستان و دیگر رویدادهای مشابه یاری مهمی به توسعه و رونق گردشگری تابستانی در این استان است.

ایزدی توضیح داد: در شهرستان کارون بالغ بر 300 هکتار باغ انگور وجود دارد که یک ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری در این منطقه از استان است و تا کنون معرفی نشده است و می توان با برگزاری جشنواره های مختلف از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، آیین ها و مراسم سنتی مردم استان خوزستان را نیز یکی دیگر از ظرفیت های این استان برای جذب گردشگر ذکر کرد و اضافه کرد: آیین های زیبای مردمان استان خوزستان در کنار مهمان نوازی و خونگرمی این مردم، می تواند به رونق گردشگری یاری کند.

ظرفیتی به نام گردشگری آبی

او در ادامه گفت: یکی دیگر از مهمترین ظرفیت های استان خوزستان برای توسعه گردشگری تابستانی، استفاده از ظرفیت گردشگری آبی است که خوشبختانه با توجه به رود خانه ها و سدهای زیبا در این استان و نیز بنادری مثل بندر ماهشهر و بند بصره این یک ظرفیت مهم برای جذب گردشگر است که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

ایزدی در ادامه از همکاری و استقبال سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه و یاری به گردشگری آبی در استان خوزستان اطلاع داد و گفت: سازمان بنادر اعلام نموده است آمادگی این را دارد تا 100 درصد هزینه خرید کشتی را به صورت تسهیلات ارزان قیمت به افرادی که قصد دارند در بنادر استان خوزستان خط مسافرتی دریایی راه اندازی نمایند، ارائه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: یکی دیگر از ظرفیت های استان خوزستان در جذب گردشگر و رونق گردشگری از جمله گردشگری مذهبی، آیین های زیبای عزاداری در ماه محرم است که با توجه به تقارن ماه محرم با هفته های انتهای شهریور از این فرصت نیز می توان به نحو مطلوب استفاده کرد.

او ادامه داد: به عنوان مثال یک روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم، مراسم تعویض پرچم گنبد امامزاده عبد الله در شهرستان شوشتر با حضور جمع کثیری از مردم و مسافران برگزار می گردد که یک آیین مذهبی بسیار زیبا است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان هم چنین حضور فعال این ادارهکل در رویدادهای استانی و ملی در دو ماه گذشته را با هدف معرفی ظرفیتهای بینظیر و بیشمار استان زیبای خوزستان مطرح کرد و گفت: در این راستا پیروز شدیم مشارکت بخشهای مختلف و نیز سرمایهگذاران علاقمند به این حوزه را جلب کنیم.

او گفت: خوزستان دارای ظرفیتهای فراوانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که معرفی آنها کاری بسیار مهم به شمار میرود.

او اضافه کرد: به دنبال این هستیم که از هر رویداد و یا مناسبت یک فرصت برای توسعه گردشگری استان خوزستان فراهم کنیم.

ایزدی در انتها خاطر نشان کرد: اگرچه گرمای هوا در تابستان یکی از مهمترین مسائلی است که شاید گردشگری تابستانی در خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد اما برپایی مجموعه برنامه ها و جشنواره های مختلف و نیز توجه به گردشگری آبی در این استان باعث شد تا شاهد گردشگری تابستانی در استان خوزستان باشیم و گردشگران در سفر به استان خوزستان سال جاری سفری به یاد ماندنی را تجربه نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3133

به "رونق گردشگری در تابستان داغ خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری در تابستان داغ خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید