ساخت هواپیمای کم سر و صدا با الهام از بال جغد

به گزارش سهندبلاگ، فینل ها با توجه به ساختار خود قادر به تغییر راستا جریان هوا و راهنمایی آن به شکلی یکپارچه هستند. این تغییر راستا و تثبیت جریان های هوایی که ناشی از انحنای بخش انتهایی فینل هاست موجب می گردد تا سر و صدای بال زدن جغد ها به حداقل برسد.

ساخت هواپیمای کم سر و صدا با الهام از بال جغد

جغد پرنده ای است که با توجه به خصوصیاتی که در بال خود دارد هنگام پرواز کمترین سر و صدا را ایجاد می نماید. یکی از آرزو های بشر فراوری هواپیما های کم سروصدا بوده و همواره بدنبال راهی برای ساخت چنین هواپیما هایی بودند، شرایط آئرودینامیکی بدن بعضی پرندگان باعث می گردد که آن ها در حین بال زدن سروصدای زیادی ایجاد ننمایند.

گروهی از محققان انگلیسی و آلمانی با همکاری یکدیگر ورقه های دینامیکی جدیدی را فراوری نموده اند که با الهام از پر های جغد فراوری شده اند و می توانند به فراوری هواپیما های کم سروصدا یاری نمایند.

آنالیز ها نشان می دهد بال های جغد دارای ریزارگانیسم های خاصی است که به خصوص در لبه های جلویی پر های جغد قابل مشاهده است. این ریزارگانیسم ها فینل نام دارند و پژوهشگران با اسکن سه بعدی و بازفراوری آن ها در حال مطالعه بر روی خواص آئرودینامیکی آن ها هستند.

فینل ها با توجه به ساختار خود قادر به تغییر راستا جریان هوا و راهنمایی آن به شکلی یکپارچه هستند. این تغییر راستا و تثبیت جریان های هوایی که ناشی از انحنای بخش انتهایی فینل هاست موجب می گردد تا سر و صدای بال زدن جغد ها به حداقل برسد.

پژوهشگران در کوشش هستند تا در آینده نزدیک نمونه های اولیه بال های هواپیما را که بر مبنای همین زیرساختار ها فراوری خواهند شد، عرضه نمایند.

محققان با آنالیز دقیق بال ها و شیوه قرارگیری پر ها و استخوان های بدن جغد که موجب سروصدای اندک این پرنده در حین پرواز می گردد، به دنبال فراوری هواپیما های کم سروصدا هستند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11457

به "ساخت هواپیمای کم سر و صدا با الهام از بال جغد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت هواپیمای کم سر و صدا با الهام از بال جغد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید