سریال تکراری آمریکا در فراری دادن داعشی ها

به گزارش سهندبلاگ، به گفته یک کارشناس مسائل امنیتی عراق، فرار شماری از تروریستهای داعش از زندان الهول که شبه نظامیان کُرد کنترل آن را در دست دارند، مشکوک است زیرا آمریکا با این طرف ها تماس دارد.

سریال تکراری آمریکا در فراری دادن داعشی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امیر عبد المنعم الساعدی کارشناس مسائل امنیتی عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور اطلاع داد.

الساعدی تأکید کرد که فرار گروهی از عناصر داعشی که در سوریه زندانی بودند، مایه نگرانی است و درباره نحوه فرار و طرفی که مسئولیت فراری دادن آنان را بر عهده داشته، سؤالاتی را به وجود آورده است.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باورند که فراری دادن عناصر داعش، با چراغ سبز آمریکا انجام شده است؛ زیرا واشنگتن با این اقدام و به بهانه مبارزه با تروریسم، در پی توجیه حضور غیر قانونی خود در عراق است.

رسانه های سوری یکشنبه (روز گذشته) گزارش دادند که هفت عضو گروه تروریستی داعش از زندان الهول در حومه استان الحسکه فرار کردند. این زندان تحت حاکمیت شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفته است. این عناصر کُرد تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند.

پایگاه خبری شبکه العهد به نقل از الساعدی گزارش داد: فرار شماری از تروریستهای داعش از زندان الهول که نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل آن را در دست دارند، مشکوک است؛ زیرا آمریکا با این طرفها، تماس و همکاری دارد.

وی تأکید کرد: آمریکا رهبری طرحی را بر عهده دارد تا بتواند عراق را به سال 2014 بازگرداند تا توافقنامه امنیتی جدیدی با عراق منعقد کند و بغداد را ملزم کند تا نیروهای آمریکایی را در خاک خود باقی نگه دارد.

این تحلیلگر عراقی بر این باور است که مداخله آمریکا در افزایش فرایند عملیاتهای تروریستی اخیر در عراق، بسیار روشن است؛ به ویژه اینکه اطلاعاتی نشان می دهد که بالگردهای آمریکایی در مناطق غربی و نزدیک به نوار مرزی [عراق با سوریه]، تروریستها را با سلاح و تجهیزات، مجهز کردند.

وی ضمن هشدار نسبت به ولایت تروریستی شمال بغداد خاطر نشان کرد، با عملیات امنیتی میدانی و تفتیش مناطقی که خانواده های عناصر داعش بدان بازگشته اند، می توان به حضور این عناصر تروریستی انتها داد.

منابع محلی سوری اخیرا از وقوع یک شورش گسترده توسط زندانیهای داعشی در زندان السینا در قلمروی تحت کنترل شبه نظامیان کُرد وابسته به آمریکا اطلاع داده بودند.

تخمین زده می گردد که بیش از 10 هزار زندانی داعشی در زندان السینا در الحسکه نگهداری می شوند. حدود 20 درصد از این زندانی ها از داعشیهای خارجی عمدتا غربی هستند که کشورهایشان از بازگرداندن آنها خودداری می نمایند.

اخبار مربوط به فرار زندانیهای داعشی درحالی منتشر می گردد که بعضی منابع گزارشهایی از انتقال داعشیها از خاک سوریه به عراق با یاری نیروهای آمریکایی اطلاع داده اند.

طی هفته های اخیر بعضی از هسته های داعش که این روزها در عراق بیشتر فعال شده اند حملاتی را علیه نظامیان عراقی در چند استان مختلف این کشور ترتیب داده که دهها نفر از نظامیان و غیرنظامیان عراقی را به شهادت رسانده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8783

به "سریال تکراری آمریکا در فراری دادن داعشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال تکراری آمریکا در فراری دادن داعشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید