سفرهای دولت آمریکا در آینده با هواپیمای مافوق صوت انجام خواهد شد

به گزارش سهندبلاگ، به تازگی اداره حمل ونقل هوایی ریاست جمهوری و نهادهای اجرایی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قرار دادهایی با دو شرکت طراح هواپیمای فراصوت قرارداد منعقد نموده تا توسعه این نوع هواپیماها سریع تر صورت بگیرد و بتواند در پروازهای آینده دولت آمریکا استفاده گردد.

سفرهای دولت آمریکا در آینده با هواپیمای مافوق صوت انجام خواهد شد

شرکت های Exosonic و Hermeus قراردادهایی جداگانه را از سوی این اداره برای توسعه حمل ونقل هوایی فراصوت دریافت نموده اند که می تواند به عنوان هواپیمای حامل ریاست جمهوری آمریکا (Air Force One) مورد استفاده قرار بگیرد.

این دو شرکت، توسعه دهندگان تقریباً گمنامی هستند. شرکت اگزوسونیک (Exosonic) در حال کار بر روی یک هواپیمای فراصوت 70 نفره است، در حالی که هرمیوز (Hermues) یک هواپیمای 20 نفره فراصوت را توسعه می دهد.

قراردادی که با اگزوسونیک بسته شده، مربوط به هواپیمای دو موتوره کم صدای ماخ 1.8 (2200 کیلومتر بر ساعت) این شرکت است که مسئولان آمریکا را بدون توقف تا 5000 ناتیکال مایل (9260 کیلومتر) جابه جا خواهد نمود تا بتوانند با دیگر رهبران دنیا سریع تر ملاقات نمایند و یا نسبت به شرایط رو به رشد واکنش نشان دهند.

هرچند این شرکت قرارداد بسته شده با نیروی هوایی آمریکا (USAF) را به نفع همه و نه فقط خدمات VIP دانست و در بیانیه ای بیان کرد: این مشارکت، توانایی های تجاری ما را افزایش می دهد تا سفرهای مافوق صوت را برای همه به ارمغان بیاوریم.

نوریس تای (Norris Tie) مدیرعامل اگزوسونیک ضمن اعلام اینکه از این قرارداد هیجان زده است، گفت: این همکاری نه تنها برای انجام سفرهای دولت به صورت تجاری مؤثر است، بلکه تأکید دولت بر سفرهای فراصوت کم صدا را نشان می دهد.

به گفته او پرواز فراصوت کم صدا نقطه عطف بعدی در هوانوردی تجاری است و استارتاپ هایی مانند این شرکت سفرهای فراصوت را برای همه ممکن خواهند کرد. پیش از این ویرجین گلکتیک نیز از طراحی هواپیمای فراصوت خود به منظور سفرهای تجاری رونمایی نموده بود.

در همین حال، طبق قراردادی که با شرکت هرمیوز برای ساخت هواپیمای ماخ 5 بسته شد، پس از آزمایش پیروز نمونه اولیه موتور فراصوت در ماه فوریه (بهمن 1398)، این شرکت به منظور توسعه نمونه اولیه، مستقیما وارد فاز 2 قرارداد شد.

شرکت هرمیوز اعلام نموده که یک موتور غیرعملیاتی را برای پرواز در شرایطی با سرعت بالاتر از هواپیمای لاکهید SR-71 ارتقاء داده است. با وجود این که اطلاعات منتشر شده درباره طرح هواپیمای ماخ 5 این شرکت اندک است اما گفته شده که قادر است طی 90 دقیقه از نیویورک به لندن پرواز کند.

لازم به ذکر است هنوز هیچ یک از دو شرکت برنامه زمانی برای ساخت این هواپیماهای فراصوت ارائه ننموده اند. در همین حال بویینگ نیز مشغول ساخت نسخه به روزشده هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا است. نیروی هوایی آمریکا، قراردادی 3.9 میلیارد دلاری برای ساخت دو هواپیمای بویینگ 8-747 به جای هواپیماهای بویینگ 747-200B با این شرکت بسته است.

  • هواپیمای فراصوت ناسا سال آینده پرواز اولیه خود را انجام می دهد

عکس کاور: طرح گرافیکی هواپیمای فراصوت شرکت هرمیوز برای دولت آمریکا

Credit: Hermeus Corporation Newsroom

منابع: AIN Online, SimpleFlying

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10219

به "سفرهای دولت آمریکا در آینده با هواپیمای مافوق صوت انجام خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای دولت آمریکا در آینده با هواپیمای مافوق صوت انجام خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید