سوریه از اقدام جنجالی ترکیه در ادلب پرده برداشت

به گزارش سهندبلاگ، ایرنا نوشت:بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه فاش کرد که ترکیه سیستم سامانه دفاع هوایی را در ادلب مستقر نموده است.

سوریه از اقدام جنجالی ترکیه در ادلب پرده برداشت

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری عصر چهارشنبه در جلسه شورای امنیت که امروز به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردید توضیح داد: حضور نظامیان ترکیه ای در خاک سوریه به این جا ختم نشد، بلکه اخیرا وزیر دفاع این کشور نیز وارد استان ادلب شده و با سرکردگان بعضی از گروه های تروریستی برای ادامه سرمایه گذاری در تروریسم ملاقات نموده است.

وی ادامه داد که دولت ترکیه نیروهای نظامی اش را با موشک های آمریکایی هاوک تقویت نموده است که این کار نقض اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اضافه نمود: سیستم های دفاع هوایی ترکیه در ادلب سوریه اهداف واقعی آنکارا را که ادامه اشغال خاک ماست به اثبات می رساند.

وی اضافه نمود: ترکیه نه تنها به حمایت از گروه های تروریستی ادامه می دهد، بلکه به حضور نظامی غیر قانونی خود در خاک سوریه نیز با وارد کردن روزانه کاروان های نظامی حامل سلاح و مهمات جنگی ادامه می دهد.

الجعفری بار دیگر رویکرد دولت آنکارا در کشورش را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ترکیه از بار مسؤولیت توافق های انجام شده در سوچی، آستانا و موسکو شانی خالی می نماید و همچنان به نقض آنها ادامه می دهد،

وی از شورای امنیت خواست کشورهایی را که از تروریسم در سوریه حمایت می نمایند، مجبور کند که از این کار خودداری نمایند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین بر لزوم حمایت از کوشش دولت سوریه در مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت که این کار برای تکمیل فرایند ثبات دوباره در سوریه و تحقق راهکار سیاسی به رهبری سوریه و بدون دخالت کشور خارجی صورت می گیرد.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف کنترل بخشی از مناطق شمال سوریه را در اختیار گرفت و هزاران نظامی ترک همچنان در این مناطق حضور دارند.

نظامیان ترکیه در این مدت چندین عملیات را در سوریه انجام دادند که شامل عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) در استان حلب در شمال سوریه علیه گروهک تروریستی داعش و یگان های مدافع خلق، عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97) در منطقه عفرین، عملیات چشمه صلح (25مهرماه تا دوم آبان) در شمال شرق سوریه و عملیات بهار صلح بتازگی در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه و در حمایت از گروههای مسلح تروریست و علیه ارتش سوریه است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8535

به "سوریه از اقدام جنجالی ترکیه در ادلب پرده برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه از اقدام جنجالی ترکیه در ادلب پرده برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید