سیستم VRA به دیدار پرسپولیس - استقلال نرسید

به گزارش سهندبلاگ، رئیس دپارتمان داوران می گوید که فدراسیون جهانی فوتبال با استفاده از سیستم ویدیو چک در دربی تهران مخالفت نموده است.

سیستم VRA به دیدار پرسپولیس - استقلال نرسید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی گفت: با توجه به اینکه سیستم VAR احتیاج به تایید فیفا و بورد جهانی بین المللی دارد، طی جلسات متعددی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتیم امروز صبح ایمیلی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شد که برای راه اندازی سیستم ویدئو چک در مسابقات لیگ در چند مرحله برای ما اعلام کردند.

وی ادامه داد: در مرحله اول ما باید اسامی نفرات تیم VAR که شامل مسئول فنی، ارتباطات، اقتصادی، حقوقی و کنترل نماینده را به فیفا معرفی کنیم. در مرحله بعدی فیفا دوره آموزشی را ماه آینده برای تیم VAR در دوحه برگزار خواهد نمود.

رفعتی اضافه کرد: مرحله سوم آزمایش این سامانه به صورت آفلاین در بازی های لیگ انجام گردد که خوشبختانه در چندین مسابقه لیگ برتر VAR را به صورت آفلاین مورد ارزیابی قرار دادیم تا مسائل و نواقصی که در این سیستم وجود دارد را ببینیم. سپس بازرسان فیفا به ایران خواهند آمد تا این سامانه در مسابقات لیگ به صورت آفلاین مشاهده نمایند.

رئیس دپارتمان داوران گفت: قصد داشتیم در بازی پرسپولیس و استقلال از هفته 23 لیگ برتر {10 فروردین 98}، سیستم VAR را به صورت آنلاین اجرا کنیم که متاسفانه فیفا با یاری داور ویدئویی در این دیدار مخالفت کرد. ضمن اینکه پیر لویجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا با دعوت رئیس فدراسیون فوتبال قرار شد برای تماشای این بازی به تهران بیاید و سیستم ویدئو چک را به صورت آفلاین با حضور کولینا در این دیدار اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: پس از تایید فیفا با یاری داور ویدئویی در مسابقات لیگ، بین 3 تا 9 ماه طول این پروسه طول زمان می برد. بدون تردید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تمام کوشش خود را در این زمینه انجام می دهد که از اول فصل لیگ نوزدهم این سامانه راه اندازی کنید. با چند شرکت به توافقات نهایی رسیدیم. شرایط این شرکت ها با توجه به امکانات و قدرت اجرایی که دارند، از نظر ما قابل قبول بود و فکر می کنیم سیستم آنها نزدیک به استانداردهای بین المللی و قابل استفاده در تمام استادیوم های فوتبال ایران است. البته این تاییدیه فنی سیستم است و درصورت توافق نهایی کیفیت کار بهتر هم خواهد شد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 941

به "سیستم VRA به دیدار پرسپولیس - استقلال نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم VRA به دیدار پرسپولیس - استقلال نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید