شگفت انگیزترین پارکینگ های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش سهندبلاگ، شاید با خود فکر کنید که پارکینگ خودروها نمی توانند چندان هم مجذوب نماینده به نظر بیاید، اما تعداد زیادی پارکینگ در سراسر دنیا وجود دارد که با معماری فوق العاده و غیرعادی خود توجه هر رهگذری را به خود جلب می نمایند.

شگفت انگیزترین پارکینگ های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

بعضی از پارکینگ ها دارای معماری منحصربه فردی هستند که می توانند توجه هر بیننده ای را به خود جلب نمایند. این پارکینگ ها ممکن است در زیر زمین یا تا چندین طبقه روی زمین ساخته شوند. خودروها ممکن است به وسیله خود راننده پارک شوند یا هر خودرو به وسیله بازوهای مکانیکی در جای پارک خود قرار گیرند. در این مقاله به معرفی چند نمونه از پارکینگ هایی با معماری جالب و شگفت انگیز می پردازیم.

با حرکت در میامی بیچ در استان فلوریدا، می توانید پارکینگی را ببینید که غیرممکن است با نورپردازی خارق العاده اش که طراحی فضای باز آن را به خوبی به نمایش می گذارد، دیده نگردد. در آمستردام، دو سازه مارپیچی شکل به ارتفاع 100 متر وجود دارد که به منظور راهنمایی خودروها به پارکینگ اصلی مرکز کنفرانس RAI، ساخته شده اند. اما یکی از عجیب ترین پارکینگ ها، در استان هلند جنوبی قرار گرفته است. ساختمان این پارکینگ در زیر تپه های شن و ماسه قرار گرفته است. این بنا مانند دیواره ای، از شهر کوچکی که در نزدیکی ساحل قرار گرفته است، در برابر وقوع سیل حفاظت می نماید. بنابراین همین جا پارک کنید و به پایین صفحه بروید تا جالب ترین و مدرن ترین پارکینگ های سراسر دنیا را ببینید.

این پارکینگ شگفت انگیز، در جاده 1111 لینکلن در میامی بیچ در فلوریدا قرار گرفته است و به وسیله شرکت سوئیسی هرتزوگ و دمورن، طراحی شده است. طراحی غیرمعمول این پارکینگ، به یاری ترکیبی از نورپردازی بسیار زیبای آن، در شب نمایان تر می گردد.

یک جفت ساختمان مارپیچی حلزونی شکل به ارتفاع 100 متر، دسترسی به یک پارکینگ خودرو در آمستردام را فراهم می نماید. این ساختمان ها، به منظور دسترسی به محوطه پارکینگ اصلی مرکز کنفرانس RAI ساخته شده اند.

پارکینگ تپه ای شکل ساخته شده به وسیله شرکت Royal HaskoningDHV در استان هلند جنوبی مانند یک دیوار دفاعی، از ساحل کوچکی که در نزدیکی آن قرار گرفته است، مراقبت می نماید. این یک پارکینگ زیرزمینی است و جایزه برترین ساختمان ب سبک معماری هلندی در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.

این پارکینگ چند طبقه در دموین، آیوا، به وسیله Substance Architecture برای یک شرکت کسب و کار ساخته شده است. این پارکینگ می تواند 1412 اتومبیل را در خود جای دهد و دارای دو ایستگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی است. هدف اصلی در طول فرآیند طراحی، ایجاد ساختمانی بود که جلوی دید دانشگاه را مختل نکند؛ درنتیجه، دو طبقه آن نیز زیر زمین ساخته شده است.

در واحدهای تولیدی فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان، از دو سیلوی عمودی 16 طبقه ای به عنوان پارکینگ موقت برای خودروها، قبل از تحویل آن به مشتریان استفاده می گردد. این واحدهای ذخیره سازی به وسیله HENN طراحی شده و مواد سازنده آن، فولاد گالوانیزه و شیشه است. اتومبیل ها به یاری یک سیستم داخلی رباتیک پارک می شوند، در واقع خودروها به یاری بازوهای مکانیکی در محل مورد نظر قرار داده می شوند. هر سیلو به طور همزمان، 400 ماشین را در خود جای می دهد.

استودیوی فناوری لمسی لندن یک پارکینگ چند طبقه ای را در پارک المپیک لندن 2012 با استفاده از پانل های فلزی مثلثی بازسازی نموده است. معماری این بنا به یاری ترکیبی از نور و سایه اشکال سه بعدی را که در طول روز تغییر می نمایند، ایجاد می نمایند.

پارکینگ Welbeck در سال 1971 به وسیله مایکل بلامین و همکاران طراحی شده است. این پارکینگ، در حال حاضر بسته است و شورای وستمینیستر حکم تخریب آن را به منظور ساخت یک هتل 10 طبقه ای دارای استخر آبگرم، رستوران و بام باغ و بهارخواب، تصویب نموده است.

پارکینگ طبقاتی Gateshead در سال 1967 ساخته شد و یکی از معروف ترین فیلم های گانگستری بریتانیا، با نام کارتر را بگیرید، در آن فیلم برداری شد. این پارکینگ در زمان ساخت خود، یک مدل ایده آل آرمانی بود، اما در سال 2010 تخریب شد.

انجمن معماران الیوت (Elliott + Associates Architects)، این پارکینگ را در اکلاهما سیتی، برای شرکت Chesapeake Energy طراحی نموده است. این ساختمان با باله های عمودی سفید رنگ پوشانده شده است.

پارکینگ رنگارنگ سانتو مونیکا مدرن به وسیله معماران مور روبل یودل با در نظر گرفتن محیط زیست طراحی شده است. پانل های خورشیدی روی پشت بام، به عنوان سایه بانی برای پارکینگ طبقه بالا و نیز برای ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر در محل طراحی شده اند. بسیاری از مصالح مورد استفاده در ساخت آن از مواد بازیافت شده می باشند و سطوح آن با رنگ هایی با کم ترین مقدار مواد سمی رنگ آمیزی شده است.

پارکینگ زیبای کوردوا در سال 2004 با هزینه 1 تیلیارد و 200 میلیون تومان، ساخته شد و بخشی از طرح ونکوور برای احیای منطقه مرکزی شهر بود. این پارکینگ به وسیله معماران Henriquez Partners طراحی شده است.

این پارکینگ طبقاتی به وسیله (Abscis Architecten) برای بیمارستان (AZ Sint-Lucas) در گنت، بلژیک طراحی شده است. فضای پارکینگ به دو بخش تقسیم شده و هر طبقه با حصار فلزی سوراخ سوراخی پوشانده شده است.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16516

به "شگفت انگیزترین پارکینگ های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین پارکینگ های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید