ظریف و لاوروف طرح متوهمانه آمریکا در خصوص برجام را مردود اعلام کردند

به گزارش سهندبلاگ، وزرای خارجه ایران و روسیه امروز در گفتگویی تلفنی ضمن رایزنی درباره تحولات افغانستان طرح متوهمانه آمریکا در خصوص برجام را مردود و غیرعملی ارزیابی کردند.

ظریف و لاوروف طرح متوهمانه آمریکا در خصوص برجام را مردود اعلام کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش (سه شنبه) در تبادل نظریی تلفنی درباره آخرین تحولات سیاسی در افغانستان و تلاش ها برای آشتی و تفاهم سیاسی در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین درباره طرح متوهمانه جدید آمریکا در خصوص برجام رایزنی و آن را مردود و غیر عملی ارزیابی کردند.

وزرای خارجه ایران و روسیه 25 فروردین ماه نیز در تماسی تلفنی درباره تحولات افغانستان، یمن و شیوع کرونا در منطقه و جهان به تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه ایران طی روز های اخیر رایزنی هایی را با همتایان عراقی، عمانی، قطری و اماراتی خود داشته است. وی در تبادل نظر با وزیر خارجه قطر درباره اوضاع افغانستان تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه ایران در هفته های گذشته نیز رایزنی هایی تلفنی را با برخی مقامات افغانستان، دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از همتایان خود درباره اوضاع افغانستان صورت داد.

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی به تلاش های جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اجرا و گسترش کارزار فشار حداکثری بر ایران در پی پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا اشاره کرد.

یکی از مقام های ارشد دولت ترامپ به واشنگتن فری بیکن گفت که کاخ سفید به افزایش فشار های اقتصادی به ایران تا زمانی ادامه می دهد که این کشور به میز مذاکرات جامع بازگردد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه ششم اردیبهشت ماه خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد و در بیانیه ای با تکرار اتهام زنی به ایران گفت: کشور پیشتاز جهان در حمایت از تروریسم و ضد-یهود نباید اجازه خرید و فروش سلاح های متعارف را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8431

به "ظریف و لاوروف طرح متوهمانه آمریکا در خصوص برجام را مردود اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و لاوروف طرح متوهمانه آمریکا در خصوص برجام را مردود اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید