عبدالمهدی: صدای تظاهرات مردم عراق شنیده می گردد

به گزارش سهندبلاگ، نخست وزیر عراق پس از گسترش تظاهرات مردم این کشور برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد گفت: صدای مردم شنیده می گردد.

عبدالمهدی: صدای تظاهرات مردم عراق شنیده می گردد

به گزارش به نقل از تلویزیون العراقیه، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پس از گسترش تظاهرات مردم این کشور برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد گفت: صدای مردم شنیده می گردد.

عبدالمهدی اضافه نمود: این کشور خانه بزرگ همه ماست و ما باید از آن مراقبت و حفاظت کنیم. دولت مرکزی در کنار مردم عراق است و فداکاری هایی که آن ها انجام داده اند را درک می نماید. ما در شرایط حساسی قرار داریم و نباید بگذاریم کشور ناامن گردد.

نخست وزیر عراق تاکید نمود: برخلاف تبلیغات و سواستفاده دشمنان، تظاهرات در کشور مسالمت آمیز بود، اما عده بسیار کمی کوشیدند این تظاهرات صلح آمیز را ناامن نمایند.

وی توضیح داد: مطالبات مردم درباره مبارزه با فساد و نگرانی نسل جوان درباره آینده کشور کاملا درست و منطقی است. ما اجرای اصلاحات مالی را به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان شروع نموده ایم.

عبدالمهدی در خاتمه گفت: تصمیم گرفته ایم تمامی بازداشت شدگان در تظاهرات را به جز کسانی که مرتکب جرائم جنایی شده اند، آزاد کنیم.

آنگونه که در گزارش ها آمده معترضان با تجمع در بغداد و به آتش کشیدن پل جمهوریت، نیرو های امنیتی را وادار کردند تا با استفاده از گاز اشک آور مانع از ورود آن ها به منطقه سبز بغداد -که منطقه ای سیاسی و امنیتی است- شوند. تداوم تظاهرات و حضور نیرو های امنیتی به مسدود شدن بعضی از خیابان های مناطق مرکزی بغداد منجر شد.

گفته می گردد در میان تظاهرات نمایندگان، گروهی هم حضور داشتند که خواهان کناره گیری دولت بودند و کوشش داشتند با سر دادن شعارهای تند و درگیری با نیروهای پلیس اعتراض های مالی مردم به خشونت کشیده گردد.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای اظهار داشت که در جریان تظاهرات روز سه شنبه، یک نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4194

به "عبدالمهدی: صدای تظاهرات مردم عراق شنیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی: صدای تظاهرات مردم عراق شنیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید