ماشین های برقی وارد خیابان ها می شوند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : ولوو می گوید تا سال 2030 به طور کامل خودروهای الکتریکی فراوری خواهد نمود و فروش آنلاین اتومبیل را ارائه می دهد.

ماشین های برقی وارد خیابان ها می شوند

براساس گزارش به نقل از سی ان بی سی، شرکت ولوو اتومبیل اخیرا اعلام نمود که میخواهد تا سال 2030 به یک شرکت اتومبیل به طور کامل برقی تبدیل گردد و فروش کلیه مدل های الکتریکی این شرکت بصورت آنلاین انجام گردد.

برای رسیدن به هدف، این شرکت کوشش خواهد نمود تا خاتمه این دهه اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی - از جمله هیبریدها - را از پیشنهاد جهانی خود حذف کند.

این غول خودرویی متعلق به چین سال گذشته اولین اتومبیل تمام برقی خود را روانه بازار کرد و در میان مدت ، می خواهد نیمی از فروش جهانی تا سال 2025 را به طور کامل خودرو الکتریکی ارائه دهد و هیبریدها نیمه دیگر را تشکیل دهند.

هنریک گرین ، مدیر ارشد فناوری خودرو ولوو، در بیانیه ای گفت: دیگر در آینده طولانی مدت برای اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی ، جایی وجود ندارد.

گرین اضافه کرد: ما قاطعانه قول می دهیم که به یک سازنده اتومبیل فقط الکتریکی تبدیل شویم و تغییر رویه شرکت باید تا سال 2030 انجام گردد.

مدیر عامل شرکت هاکان ساموئلسون در تبادل نظر با شبکه سی ان بی سی، سعی کرد بعضی از جزئیات مربوط به مدل فروش فقط آنلاین را شرح دهد.

فناوری الکتریکی، اهداف جدید

ولوو اتومبیل، آخرین شرکت عظیم خودرویی است که طرح هایی را برای آینده متمرکز بر فناوری الکتریکی مطرح می نماید.

به عنوان مثال ، فورد ، به تازگی اعلام نموده که یک میلیارد دلار در یک مرکز فراوری وسایل نقلیه الکتریکی در کلن، آلمان سرمایه گذاری خواهد نمود ، در حالی که این شرکت اروپایی متعهد شده است همه چیز را برای وسایل نقلیه الکتریکی در سال های آینده انجام دهد.

در برنامه هایی که ماه گذشته اعلام شد ، فورد اعلام نمود که کل دامنه وسایل نقلیه مسافرتی در اروپا تا تابستان 2026 با آلاینده های صفر و تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی و کاملاً برقی را تا سال 2030 ارائه می دهد.

در ماه فوریه(بهمن) نیز جگوار لندرور اعلام نمود که برند تجاری جگوار از سال 2025 به طور کامل الکتریکی خواهد شد. این شرکت متعلق به تاتا موتورز گفت که بخش لندرور آن شش مدل الکتریکی خالص را در سراسر پنج سال آینده تهیه کند.

از سوی دیگر خودروساز کره جنوبی کیا اولین خودروی الکتریکی اختصاصی خود را سال جاری راه اندازی خواهد نمود ، در حالی که گروه فولکس واگن آلمان به طور تقریبی 35 میلیارد یورو (حدود 42.14 میلیارد دلار) در خودروهای الکتریکی و باتری سرمایه گذاری می نماید و می گوید که می خواهد تقریبا 70 مدل کاملا الکتریکی را تا سال 2030 عرضه کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13513

به "ماشین های برقی وارد خیابان ها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین های برقی وارد خیابان ها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید