ماکرون: به زودی با رهبر مخالفان دولت بلاروس ملاقات می کنم

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از موافقت خود برای ملاقات با رهبر مخالفان در بلاروس اطلاع داد. در واقع، این ملاقات در راستای کوشش های ماکرون برای متقاعد سازی سران اتحادیه اروپا به ایستادگی در برابر روسیه است.

ماکرون: به زودی با رهبر مخالفان دولت بلاروس ملاقات می کنم

ماکرون روز دوشنبه درباره ملاقات قریب الوقوع خود با سویاتلانا تسیکهانوسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس- که در پی سرکوب اعتراض ها به نتیجه انتخابات در این کشور با عبور از مرز به کشور لیتوانی گریخته است- گفت: با او ملاقات خواهم کرد، او ظرف چند هفته گذشته یک شخصیت مهم بوده است، او فردی بسیار شجاع است. ماکرون در ادامه اضافه کرد: من تمایل دارم که به نقش و شجاعت او و دیگر زنان در بلاروس اذعان کنم.

رئیس جمهور فرانسه که در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای لیتوانیایی خود سخن می گفت از وضع تحریم ها علیه مقامات بلاروس و همچنین میانجی گری روسیه که ادعا می گردد به بقای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس بر مسند قدرت کمک می رساند، حمایت کرد.

گفتنی است که سفر سه روزه ماکرون به منطقه بالتیک در میانه تشدید اختلافات میان اتحادیه اروپا و روسیه بر سر سوء قصد ادعایی به الکسی ناوالنی برجسته ترین رهبر مخالفان روسیه با استفاده از یک ماده سمی خطرناک انجام می گردد. گفتنی است که در این سفر- که پیش از تشدید تنش ها برنامه ریزی شده بود- این موضوعات محور گفتگوها خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10600

به "ماکرون: به زودی با رهبر مخالفان دولت بلاروس ملاقات می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: به زودی با رهبر مخالفان دولت بلاروس ملاقات می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید