مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب مستندنگاری می شود

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: طرح مستندنگاری مجموعه تاریخی جهانی تخت سلیمان تکاب، توسط مشاور ذی صلاح و با استفاده از نرم افزار بنتلی پیشرفته انجام می شود.

مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب مستندنگاری می شود

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری امروز دوشنبه 26 خرداد 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: انجام این طرح در شورای فنی این اداره کل بررسی و مورد تائید قرار گرفته و به زودی کار اجرایی آن آغاز می شود.

او اضافه نمود: مستندنگاری میراث جهانی تخت سلیمان تکاب شامل مطالعات معماری، مصالح شناسی، فن شناسی و بررسی دوره های تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: تا به امروز تهیه نقشه های وضع موجود و پروفیل های طولی و عرضی با تمام جزئیات از بقایای معماری به منظور آسیب شناسی و امکان ارائه طرح حفاظت و بازسازی این مجموعه باارزش جهانی اجرا شده است.

او اضافه نمود: این مطالعات با توجه به دقت بالا و ارائه جزئیات کار، می تواند در مطالعات و پژوهش های علاقه مندان و محققان نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9132

به "مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب مستندنگاری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب مستندنگاری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید