مشارکت 3500 خیر در ساخت مدارس خراسان رضوی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، جاسم حسین پور ظهر دوشنبه در نشست خبری اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی که در محل این اداره کل برگزار گردید اظهارکرد: نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر مبنای استمرار تزکیه و تعلیم تنظیم شده است.

مشارکت 3500 خیر در ساخت مدارس خراسان رضوی

وی اضافه کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با حضور خیرین استان صبح پنج شنبه هفته جاری در تالار ابن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان همانند سال های گذشته برگزار می گردد و از تمامی اقشار برای حضور در این جشنواره دعوت کنم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی به فعالیت 3500 خیر ثبت شده اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه ساخت و تجهیز مدارس استان اشاره و عنوان نمود: از ابتدای سال 97 تا کنون 212 تفاهم نامه با اعتبار 90 میلیارد تومان با مشارکت خیرین به امضا رسیده و سعی داریم با افزایش مشارکت خیرین مسائل آموزش و پرورش را در قسمت های عمده ای کاهش دهیم.

حسین پور با بیان اینکه انعکاس فعالیت های مشارکت های مردمی تاثیر بسیار مثبتی در اذهان عمومی خواهد داشت، ابراز کرد: خیرینی داشته ایم در این چند سال که به جرائت می توانم بگویم مانند آنها را در سال های اخیر نداشته ایم برای مثال یکی از فرماندهان دفاع مقدس در حال حاضر و در سن 90 سالگی علاوه بر ساخت چند پروژه، اهتمام ویژه ای به احداث مدرسه دیگری به نام همسر خود در منطقه تبادکان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس به فاصله بسیار زیاد امکانات با اهداف معین شده در سند تحول آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: سند تحول در سال 91 تصویب شد و در آن آرمان های مشخصی برای تعالی و رشد آموزش کشور تدوین شد اما در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با اهداف معین شده در سند داریم.

وی در مورد احداث مدارس و کلاس های جدید در سال گذشته توضیح داد: 100 کلاس درس با ظرفیت 110 هزار متر مربع در قالب 203پ رو ژه سال گذشته افتتاح شد که از این تعداد 139 پروژه با مشارکت خیرین بوده و با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان احداث شده است.

حسین پور اعلام نمود: سال جاری نیز 237 پروژه با 900 کلاس را در برنامه داریم که 114 پروژه با حمایت خیرین است و در این راه نیز خیران ایرانی ساکن کشورهای امارات، ترکیه و کانادا ما را همیاری خواهند کرد.

توجه به هوشمند سازی مدارس

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در مورد هوشمندسازی مدارس تازه احداث شده نیز گفت: بخش زیادی از مدارس توسط خیرین هوشمند سازی می شوند اما اینکه همه مدارس نوساز را می توانیم هوشمند کنیم به لحاظ اقتصادی با مشکل رو به رو هستیم اما به لحاظ تجهیزات گرمایشی در همه مدارس موظف به هوشمند سازی هستیم.

وی در مورد سرانه آموزشی و تربیتی یادآورشد: سرانه ذکر شده در سند تحول برای هر دانش آموز 8 متر مربع است، این رقم در حال حاضر در کشور 5.2 متر مربع برای هر دانش آموز و در خراسان رضوی نیز 4.2 متر مربع است که متاسفانه یک متر از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی منطقه تبادکان با 130 هزار دانش آموز را پایین ترین منطقه استان به لحاظ سرانه دانش آموزی معرفی و ابراز کرد: دانش آموزان این منطقه تعدادشان به اندازه دانش آموزان چند منطقه است که کار را برای ما سخت نموده به همین جهت سرانه آموزشی در این منطقه تنها 2 متر مربع است که حتی با میانگین استانی فاصله بسیاری دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس در مورد طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی گفت: 18 هزار کلاس از قبل ساخته شده را تاکنون استانداردسازی نموده ایم وحدود 10 هزار کلاس درس باقی مانده که با مصوبه جدید مجلس برای درآمد های گازی قطعاً با سرعت بیشتری این طرح پیش می رود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5186

به "مشارکت 3500 خیر در ساخت مدارس خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 3500 خیر در ساخت مدارس خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید