نقاشی درب و پنجره ساختمان

به گزارش سهندبلاگ، نقاشی درب و پنجره ساختمان

هنگامی که در بازسازی ساختمان قدیمی ، نقاشی ساختمان خود را به اتمام رسانده اید ، دیوارها ، سقف و هر سطحی را رنگ آمیزی کرده اید ، مرحله دیگری جهت نقاشی ساختمان باقی مانده است که بسیار اهمیت خواهد داشت و با انجام آن کار نقاشی ساختمان شما به انتها می رسد.

نقاشی درب و پنجره ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این مرحله نقاشی درب و پنجره ساختمان خواهد بود. نقاشی درب و پنجره و رنگی که برای آن ها انتخاب می نمایید بسیار مهم می باشد و می بایست در انتخاب رنگ درب و پنجره با حوصله خلاقیت به خرج دهید. حتما هم این نکته را در هنگام نقاشی درب و پنجره ساختمان در نظر داشته باشید که در رنگ انتخابی شما با رنگ موجود در محیط هماهنگ باشد.

نقاشی پنجره

لوازم مورد احتیاج برای نقاشی درب و پنجره

نقاشی درب و پنجره ساختمان هم مانند هر کار ساختمانی دیگر احتیاجمند لوازم مخصوص به خود می باشد که مهمترین وسیله که می بایست در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید ، تهیه رنگ مخصوص برای درب و پنجره خواهد بود.

بعضی به اشتباه از همان رنگی که برای دیوارهای خود استفاده می نمایند برای نقاشی درب و پنجره هم به کار می برند ، که گفتنی است که این کار صحیح نمی باشد و رنگی که مخصوص در و پنجره می باشد ، در کارخانه رنگ مخصوص برای رنگ آمیزی سقف با فرمول خاصی فراوری می گردد.

از این رو در هنگام خرید رنگ جهت نقاشی درب و پنجره به لیبل درج شده بر روی رنگ توجه نمایید. به این دلیل که رنگ هایی مناسب برای رنگ آمیزی درب و پنجره می باشند و بر روی آن ها نوشته می گردد که مخصوص سطوح چوبی ، کابینت و پنجره است.

رنگ آستری ، ضد زنگ ، سمباده ، قلمو نازک و همچنین غلطک کوچک از دیگر لوازم مورد احتیاج برای نقاشی درب و پنجره خواهند بود.

جنس رنگ درب و پنجره

همانطور که می دانید درب و پنجره و مخصوصا چهارچوب درب ها بسیار زود کثیف می شوند و این خود نمای بدی به فضا خواهد داد و به هیچ وجه خوشایند نمی باشد. در نتیجه بهتر است رنگ هایی که برای درب و پنجره ها استفاده می کنید ، قابلیت شستشو را داشته باشند و بتوان به راحتی لکه ها را از روی آن ها پاک نمود.

بهترین نوع رنگ جهت نقاشی درب و پنجره ، رنگ های روغنی خواهند بود. البته باید بدانید که دو نوع رنگ روغنی مات و براق در بازار موجود می باشد.

رنگ روغنی مات برای دیوار می باشد و شما باید برای نقاشی درب و پنجره از رنگ روغنی براق بهره ببرید. رنگ روغنی براق بسیار سریع عیب ها را می پوشاند و علاوه بر آن ، قابل شستشو است.

روش صحیح نقاشی درب و پنجره

نقاشی درب و پنجره می بایست به خوبی و به شیوه صحیحی انجام گیرد تا رنگ ها در هنگام نقاشی به قول معروف شره نکند. برای نقاشی درب بهترین کار جهت رفع مشکل شره کردن این است که درب را از لولا جدا کنید. پس از جدا شدن از لولا آن را بر روی خرک نجاری قرار دهید. به این طریق رنگ آمیزی درب بهتر و با تسلط بیشتری انجام خواهد شد.

پیش از آغاز نقاشی درب و پنجره ، سطح و چهار چوب را به خوبی و با استفاده از پاک نماینده ها تمیز نمایید. توجه داشته باشید گرد و غبار و کثیفی بر روی سطح باقی نماند. این امر مهم بوده و در رنگ آمیزی بهتر شما را یاری می کند.

جهت رنگ آمیزی درب به شما پیشنهاد می کنیم که حتما تجهیزات درب را همانند دستگیره و همچنین قفل را از روی درب جدا کنید. با این کار لکه رنگ بر روی دستگیره و قفل درب نخواهد ریخت.

اگر این تجهیزات کهنه و زنگ زده می باشند ، بهتر است که تجهیزات جدید تهیه کرده و آن ها را پس از رنگ آمیزی ، جایگزین تجهیزات کهنه نمایید.

اگر می خواهید که خروجی نقاشی درب و پنجره شما بدون ایراد و ایده آل باشد ، می بایست قبل از رنگ آمیزی به زیرسازی سطوح بپردازید.

در ابتدا می توانید رنگ آستری بزنید و تمام قسمت هایی که پوسته دارند را با سمباده از بین ببرید. سمباده را در داخل ظرف آب خیس کرده و سپس بر روی برآمدگی های سطح کار بکشید تا برآمدگی و عیوب رفع شوند. اگر هم که درب و پنجره شما نو می باشد ، پیشنهاد می کنیم که قبل از نقاشی یک الی دو مرتبه سطح را ضد زنگ بزنید.

فونداسیون

نقاشی درب و پنجره فلزی

در صورتی که درب و پنجره فلزی می باشند ، پس از اینکه کار جوشکاری و نصب آن ها به اتمام رسید ، ابتدا باید قسمت هایی که لکه سیاه دارند را با استفاده از پارچه نمناک تمیز نمایید.

سپس ضد زنگ را با تینر روغنی مخلوط کرده و با قلموی نازک به درب و پنجره بزنید. دقت داشته باشید که غلظت ضد زنگ مناسب باشد و به صورت قطره بر روی سطح باقی نماند.

برای درب و پنجره های فلزی هم باید پس از زیرسازی و ضد زنگ ، به یاری سمباده برآمدگی ها را رفع کرد. البته بعضی برای نتیجه بهتر پیش از آغاز رنگ آمیزی ، درب را بتونه کاری می نمایند.

نقاشی درب و پنجره فلزی

پس از اینکه یک مرتبه درب یا پنجره را رنگ آمیزی کردید ، به همان یک بار اکتفا نکنید و یک مرتبه دیگر به رنگ آمیزی سطح بپردازید.

در واقع نقاشی درب و پنجره را می بایست به صورت دو لایه رنگ آمیزی کنید. پس از اینکه از خشک شدن درب مطمئن شده اید ، تجهیزات (دستگیره و قفل) را بر روی درب نصب نمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8081

به "نقاشی درب و پنجره ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی درب و پنجره ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید