نکاتی که باید پیش از سفر به تایلند بدانید (قسمت سوم)

به گزارش سهندبلاگ، تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا است و از جمله کشورهای زیبا و پر جاذبه برای گردشگران و توریست های داخلی و خارجی محسوب می گردد. این کشور هر ساله تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما را میزبانی می نماید. جاذبه های این کشور تنها طبیعت زیبا و دلربا و بناهای تاریخی آن نیست بلکه اخلاق مردم این منطقه هم می تواند به عنوان یکی از جاذبه ها محسوب گردد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، نکات پیش از عزیمت به تایلند را بخوانید. با خبرنگاران همراه باشید تا به قسمت آخر این نکات بپردازیم.

نکاتی که باید پیش از سفر به تایلند بدانید (قسمت سوم)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

21. وقتی از یک معبد دیدن می کنید ببینید آیا بقیه افراد کفش های خود را در آورده اند یا خیر. اگر آنها این کار را انجام داده اند شما نیز همین کار را بکنید. 22 .از ماساژ بهره ببرید. مثلاً پنج یا شش بار در روز. این کار بسیار ارزان و باورنکردنی است چون وقتی به کشور خود بازگشتید باید بابت هر ماساژ 100 دلار بپردازید. شما برای یک ساعت ماساژ پا در تایلند تنها سه دلار می پردازید.

23 .تا وقتی در بانکوک حضور دارید یک دست لباس برای خود بدوزید. می توانید در تایلند لباسی برای خود بدوزید که هزینه آن نسبت به ایالت های آمریکا بسیار کمتر خواهد بود. ولی فریب راننده تاکسی خود را نخورید که همراه او به فروشگاه های فانتزی بروید. 24 .هتلی را پیدا کنید که صبحانه رایگان ارائه می دهد، ولی پولتان را صرف بسته کامل غذایی نکنید. در بانکوک به جای این که بخواهید سه وعده در روز با غذاهای هتل شکم خود را سیر کنید جاهای بسیار خوبی برای خوردن غذا (به قیمت مناسب) وجود دارند.

25.در ماه آوریل به تایلند سفر نکنید. این ماه بدترین زمان برای سفر کردن است چون رطوبت هوا چیزی در حدود 300٪ است و اگر بتوانید پولتان را مدیریت کنید، این ماه ارزان ترین زمان برای کرایه های هتل و هواپیما است. 26. سری به باغ وحش بزنید. شما در آنجا حیوانات عجیب و غریب زیادی را خواهید دید که تا به حال آنها را ندیده اید، همین طور از شرایطی که این حیوانات در آن جا نگهداری می شوند شگفت زده خواهید شد. از ساعت 7-11 می توانید در این باغ وحش به تمام امکانات دسترسی پیدا کنید. وقتی در آنجا قدم می زنید و به حیوانات نگاه می کنید می توانید سودا هم بنوشید.

27.در احوالپرسی با تایلندی ها به آداب و رسوم آنها احترام بگذارید (دستانتان را مقابل سینه خود بگذارید و به آنها تعظیم کنید). 28. پد تایلندی که شما در کشورتان سفارش می دهید با نمونه تایلندی اش متفاوت است. این غذا بسیار خوشمزه و باورنکردنی است ولی مانند نمونه آمریکایی خودش نیست. 29.برای شام چند نمونه غذا سفارش دهید ولی انتظار نداشته باشید که همه این غذاها به طور همزمان آماده شوند. آماده شدن غذاها به طور همزمان به سبک رستوران هیلز کیچن، یک نمونه کاملاً غربی است. در تایلند به محض آماده شدن غذا، آن را سرو می نمایند. 30.آب را به صورت غیرمعدنی ننوشید. بطری های آب معدنی را به قیمت 10 سنت از فروشندگان خیابانی تهیه کنید یا اینکه می توانید سودا به قیمت یک دلار بخرید.

31.به سر افراد دست نزنید. نمی دانم چرا در هر کشوری نباید این کار را انجام داد. ولی به هر حال در تایلند، سر، مقدس محسوب می گردد و نباید به آن دست زد. و همین طور سعی کنید پایتان را در مقابل کسی دراز نکنید. این کار را در مترو نمی توان انجام داد ولی اگر شما در حال صحبت کردن با کسی در مقابل او نشسته باشید پایتان را دراز نکنید تا به او بی احترامی نگردد 32.مراقب باشید چه غذایی را سفارش می دهید. اگر شما گربه ها را اطراف غذاها ببینید احتمالاً نباید آنجا غذا بخورید. اگر می بینید کسی در رستوران در حال آماده کردن غذا نیست، به رستوران دیگری بروید.

33.یک تا ده نان کرواسان میل کنید. 34.بهتر است که با راننده توک توک راجع به کرایه اش صحبت کنید. مراقب باشید چون ممکن است آنها شما را راضی نمایند تا به جایی غیر از جای مورد نظرتان بروید (معمولاً جواهر فروشی ها یا مغازه های فانتزی که فروش های ویژه ای دارند و اجناس آنها تقلبی است و این رانندگان بابت آن دستمزد بیشتری می گیرند.)

نظر شما درباره تایلند چیست؟ آیا تاکنون به این کشور سفر نموده اید؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید. منبع: The Wanderlust Kitchen

منبع: کجارو
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3499

به "نکاتی که باید پیش از سفر به تایلند بدانید (قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از سفر به تایلند بدانید (قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید