هشدار مورالس نسبت به استقرار تک تیراندازها در بعضی شهرهای بولیوی

به گزارش سهندبلاگ، اوو مورالس هشدار داد که دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی تک تیراندازها را در بعضی شهرها مستقر کرده است که شاهد اعتراضات مردمی به تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

هشدار مورالس نسبت به استقرار تک تیراندازها در بعضی شهرهای بولیوی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی در صحفه توییتر خود نوشت: ما خبرهای نگران کننده ای دربار انتقال تک تیراندازها به ال التو و کوچاباما دریافت کرده ایم. نیروهای مسلح در اینجا برای حمله به مردمی که از منابع طبیعی دفاع می کنند، نیستند بلکه برای دفاع از حاکمیت و استقلال حضور دارند.

شهر ال التو و کوچاباما به همراه چند شهر دیگر در بولیوی روز گذشته شاهد حضور هزاران نفر در اعتراض به تعلیق انتخابات ریاست جمهوری بودند.

همچنین بزرگترین اتحادیه کارگران بولیوی اعلام نمود در اعتراض به تصمیم دولت برای تعویق انتخابات، دست به اعتصاب 72 ساعته خواهد زد.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی قرار بود شش سپتامبر (16 شهریور) برگزار شود اما دادگاه عالی انتخاباتی با اشاره به شرایط کرونایی تاریخ جدید انتخابات را 18 اکتبر (27 مهر ماه) اعلام نمود.

تصمیم دادگاه خبر خوبی برای جنین آنیس مورد حمایت آمریکا محسوب می شود که در نظر سنجی ها از شرایط مناسبی برخوردار نیست و خبر بدی برای لویس آرس است. وی رهبر حزب جنبش به سوی سوسیالیسم و از نزدیکان اوو مورالس رئیس جمهور برکنار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9645

به "هشدار مورالس نسبت به استقرار تک تیراندازها در بعضی شهرهای بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مورالس نسبت به استقرار تک تیراندازها در بعضی شهرهای بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید