واژگونی قایق پناهجویان در دریاچه وان ترکیه؛ 7 نفر قربانی شدند

به گزارش سهندبلاگ، در پی واژگونی یک فروند قایق حامل پناهجویان در شرق دریاچه وان ترکیه، هفت تن از سرنشینان جان خود را از دست دادند و 64 تن دیگر نجات یافتند.

واژگونی قایق پناهجویان در دریاچه وان ترکیه؛ 7 نفر قربانی شدند

بهترین تجربه سفر را با قصر توپکاپی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی واژگونی قایق پناهجویان در شرق دریاچه وان ترکیه، هفت تن جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که یک فروند قایق در شرق دریاچه وان غرق شد و در حالیکه هفت تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند، 64 تن دیگر نجات یافتند.

طبق این گزارش، قایق مذکور در نزدیکی منطقه آدل جوز در استان بیتلیس که یکی از سواحل شاقتصادی دریاچه وان به حساب می آید، غرق شد.

دفتر استانداری استان بیتلیس اعلام نمود که جسد پنج نفر در همان صحنه حادثه جان خود را از دست دادند و دو نفر نیز در بیمارستان جان باختند.

ترکیه و اتحادیه اروپا سال گذشته توافقی امضا کردند که بر اساس آن آنکارا پذیرفت در ازای دریافت یاری های اقتصادی از اتحادیه اروپا، از آوارگان سوری میزبانی نموده و مانع حرکت آن ها به سمت اروپا گردد. اردوغان بارها اروپا را به عدم پایبندی به این توافق متهم نموده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اواخر شهریور ماه هشدار داد که قرارداد مهاجرت با اتحادیه اروپا را لغو خواهد نمود و اول دی ماه نیز در همایشی در استانبول تأکید کرد که ترکیه قادر نیست به تنهایی بار مسئولیت پناهجویان و آوارگان سوری را به دوش بکشد.

بنا به گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، اردوغان هشدار داد که موجد جدید پناهجویان ممکن است موجب گردد همچون قبل از سال 2016، پناهجویان و آوارگان بسیار زیادی به سمت اروپا روانه شوند و بحران جدید پناهجویان را در کشورهای اروپایی به بار آورند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6118

به "واژگونی قایق پناهجویان در دریاچه وان ترکیه؛ 7 نفر قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واژگونی قایق پناهجویان در دریاچه وان ترکیه؛ 7 نفر قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید