واکنش رهبران جهان به پیروزی بایدن از نگاه رسانه انگلیسی

به گزارش سهندبلاگ، ایرنا نوشت: تارنمای شبکه اسکای انگلیس نیوز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: در حالیکه بیشتر رهبران جهان به سرعت انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، برخی رهبران جهان واکنش فوری نشان نداده و برخی دیگر نیز سکوت کرده اند.

واکنش رهبران جهان به پیروزی بایدن از نگاه رسانه انگلیسی

در ادامه این گزارش روز گذشته تارنمای شبکه اسکای نیوز انگلیسی آمده است: به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی از رهبران دنیا که روابط گرمی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا داشته اند، همچنان سکوت قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

در حال حاضر مقاماتی در دنیا هستند که هنوز به تیم جدید راه یافته به کاخ سفید تبریک نگفته و آرزوی موفقیت برای این تیم ابراز نکرده اند.

یکی از این مقاات ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل بوده که به دنباله روی از سیاستهای ترامپ شهره خاص و عام شده است. بولسونارو که به ترامپ برزیل نیز مشهور است و یک هم پیمان نزدیک رئیس جمهوری کنونی آمریکا به حساب می آید، اخیرا نارضایتی خود را نسبت به یک موضع گیری بایدن در رقابت های انتخاباتی اعلام کرد. بایدن در اولین مناظره تلویزیونی گفته بود که ترامپ لازم است به برزیل برای حفاظت بیشتر از آمازون فشار بیاورد. بولسونارو این اظهارنظر بایدن را خطرناک خوانده بود.

این در حالی است که گزارش شده پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، بولسونارو در حال فاصله دریافت از ترامپ بوده و در جایی گفته که ترامپ مهمترین فرد در دنیا نیست.

مقام مهم دیگر دنیا که واکنش فوری به انتخاب بایدن نداشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بوده که گفته شده روابط محبت آمیز ای با ترامپ دارد. این در حالی است که کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد آماده همکاری با هر رئیس جمهور منتخب آمریکا است.

پوتین سال گذشته از طرح استیضاح ترامپ در آمریکا انتقاد کرده و از او دفاع کرده بود.

ترامپ نیز به دنبال کنفرانس خبری مشترک با پوتین در سال 2018 به رفتار خیانت آمیز به دلیل موضع گیری درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات قبلی آمریکا متهم شده بود.

کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی دیگر مقام مهم دیگری است که از زمان انتخاب بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا، موضع گیری نداشته است.

ترامپ و رهبر کره شاقتصادی تا به امروز سه مرتبه دیدار داشته اند و گفته شده طی چهار سال اخیر حدود 30 نامه تبادل داشته اند.

به رغم مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ، کره شاقتصادی تحرکات کمی برای محدود کردن برنامه هسته ای خود داشته و در سوی مقابل آمریکا نیز تحریم های اقتصادی کلیدی را علیه کره شاقتصادی لغو نکرده است.

پیش از این اظهارنظرها و موضع گیری های تندی از سوی رهبر کره شاقتصادی و جو بایدن علیه یکدیگر وجود داشته است.

در این میان یانس یانشا نخست وزیر اسلوونی نیز در اقدامی تامل برانگیر پیش از اعلام نتیجه نهایی انتخابات، به ترامپ تبریک گفت. این در حالی است که به رغم اینکه تا حدودی مشخص شده بود بایدن پیروز انتخابات آمریکا است، نخست وزیر اسلوونی همچنان حمایت خود را از ترامپ نشان می داد.

برخی دیگر از رهبرانی که پیشتر علنی از ترامپ حمایت کرده بودند، رفتارهای متفاوتی از رهبرانی که سکوت پیشه کرده اند، داشته اند. برای نمونه نخست وزیر انگلیس که به طور قاطع حامی ترامپ بوده، به جو بایدن تبریک گفته است. رهبران عربستان نیز به جو بایدن در حالی تبریک گفتند که تبریک فوری نبود و مدتی از اعلام این نتیجه گذشته بود.

311311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11210

به "واکنش رهبران جهان به پیروزی بایدن از نگاه رسانه انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رهبران جهان به پیروزی بایدن از نگاه رسانه انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید