پل افسوس ها، پلی تماشایی در ونیز

به گزارش سهندبلاگ، پل افسوس ها در ونیز

برخی ها ونیز را به نام شهر پل ها می شناسند. طبیعی است شهری که بر روی آب واقع شده است و پر از کانال های آبی است باید پل های زیادی هم داشته باشد تا بتوان از روی این کانال ها رد شد. از هیجان انگیزترین تفریحات در این شهر تماشای پل های زیبای آن است پل هایی که پشت برخی از آن ها تاریخی دراز وجود دارد. می خواهیم درباره پل افسوس ها در ونیز ایتالبا حرف بزنیم خبرنگاران را همراهی کنید.

پل افسوس ها، پلی تماشایی در ونیز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پل معروف افسوس ها در ونیز توسط آنتونیو کنتینو طراحی و در اوایل قرن هفدهم ساخته شد. این پل بر روی رودخانه قصر قرار گرفته است و برای این ساخته شد تا زندان قدیمی و اتاق های بازپرسی را در قصر دوک به زندان جدید که در آن طرف رودخانه قرار داشت وصل کند. قصر دوک فقط محل سکونت دوک نبود بلکه در آن دادگاه هم تشکیل می شد. نظرهای مختلفی درباره اینکه چطور اسم این پل را پل افسوس ها گذاشتند وجود دارد. اولین نظر به زندانیانی اشاره می نماید که از روی این پل عبور می کردند تا به محل اعدام خود برسند. خیلی ها بر این باورند که زندانیان همانطور که از روی پل می گذشتند آه می کشیدند و آخرین منظره ای که از دنیا بیرون می دیدند همان نقطه بود، آن ها با افسوس برای آخرین بار به دنیا نگاه می کردند و وارد سیاه چال های زندان می شدند. با وجودی که در زمانی که پل ساخته شد دوران اعدام خودسرانه به دست بازجوها تمام شده بود اما بسیاری از زندانیانی که از روی این پل گذشتند دیگر هرگز روی آزادی را دوباره ندیدند و یا حداقل برای سال ها همچنان زندانی بودند.داستانی دیگر می گوید اگر زوجی در زیر پل بر روی قایقی پارویی در هنگام غروب به هم ابزار محبت می کردند برای همواره از محبتی ابدی لذت می بردند در اینجا عاشقانی که غرق در فضای رمانتیک گونه منظره زیر پل می شدند از فرط احساس آه می کشیدند. این نظریه رمانتیک را شاعر لورد بایرون گفته است. این پل زمانی معروف شد که لورد بایرون در قرن 19 اسم آن را در یکی از شعرهای خود آورد.

پل افسوس ها پل زیبایی است که بر روی کانال قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری پل در دنیا شناخته می گردد. این پل که به شیوه رنوسانس ایتالیایی ساخته شده 11 متر عرض دارد و با سنگ آهک های سفید درست شده و دو پنجره هم در بالای قسمت سر پوشیده پل قرار گرفته است. ساخت این پل در سال 1600 آغاز شد و دو سال طول کشید تا کامل گردد. وقتی که بر روی قایق های پارویی از زیر این پل عبور می کنید مجسمه هایی که چهره هایی غمگین و عصبانی دارند و از تزئینات پل هستند را با دقت تماشا کنید. پل افسوس ها تنها پل سرپوشیده سنگی در ونیز و از جاذبه های محبوب گردشگری است. در سال 2007 بخشی از سنگ های مرمر قصر دوک که در آن سوی پل قرار گرفته است سقوط کرد و منجر به آسیب دیدن پای یک گردشگر آلمانی شد و این باعث شد که با هزینه 3.7 میلیون دلار به مدت سه سال بر روی پل مرمت هایی انجام گردد.

منبع: aviewoncities.com و amoretravelguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4288

به "پل افسوس ها، پلی تماشایی در ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل افسوس ها، پلی تماشایی در ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید