پیشنهاد انصارالله یمن برای تبادل اسرا با عربستان، امارات و سودان

به گزارش سهندبلاگ، رئیس کمیته تبادل اسرای جنبش انصارالله یمن در سخنانی از پیشنهاد این جنبش برای تبادل اسرا با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و امارات اطلاع داد.

پیشنهاد انصارالله یمن برای تبادل اسرا با عربستان، امارات و سودان

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد القادر المرتضی، رئیس کمیته تبادل اسرای جنبش انصارالله یمن در سخنانی اظهار داشت که این جنبش پیشنهادی را برای آزاد کردن اسرای سودانی در مقابل آزادی اسرای یمنی نزد عربستان و امارات ارائه نموده است.

وی اضافه کرد: ما این پیشنهاد را به سازمان ملل اظهار داشتیم اما تا کنون پاسخی دریافت ننموده ایم. سعودی ها در هر معامله ای شرط می نمایند که زندانیان آنها بیشترین سهم را داشته باشند.

المرتضی بر آمادگی انصارالله برای تبادل اسرای فراگیر با دولت مستعفی یمن و آزاد کردن فرماندهان بلند پایه این دولت تاکید نمود و گفت: طرف دیگر اگر اصرار بر آزادی اسیرانش و بستن این پرونده دارد باید پاسخ مثبت به طرح فعلی دهد.

رئیس هیئت مذاکره نماینده انصارالله در ادامه گفت که رئیس هیئت مذاکره نماینده دولت مستعفی در آخرین دور از مذاکرات در امان مرکز اردن هیچ توجهی به آزادی ناصر منصور هادی، برادر رئیس جمهوری مستعفی یمن نکرد و تمرکز وی بر محمد قحطان از رهبران حزب اصلاح بود.

وی بعلاوه عربستان سعودی را به جلوگیری از تبادل اسرا میان انصارالله و دولت مستعفی متهم کرد و اضافه کرد: اتاق عملیات دشمن (عربستان) دستور داده است که هیچگونه تبادل اسرای داخلی انجام نشود؛ چراکه اسرای زیادی از دو طرف آزاد خواهند شد.

المرتضی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در این پرونده تاکید نمود: نقش سازمان ملل در دورهای اخیر به طور قابل توجهی تضعیف شده است و این سازمان نتوانست طرف مقابل را به اجرای آنچه توافق شده است موظف کند.

وی توضیح داد: سازمان ملل به پرونده تبادل اسرا به اسم پرونده ثانویه نگاه می نماید. با نبود نقش بین المللی در پرونده اسرا، ما بر آمادگی خود برای انجام یک معامله گسترده محلی که شامل محمود الصبیحی، ناصر منصور هادی و دیگر فرماندهان طرف دیگر باشد، تأکید می کنیم.

این مقام یمنی ادامه داد: میانجیگری محلی تا بدین لحظه منجر به آزادی 9000 اسیر از دو طرف شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14349

به "پیشنهاد انصارالله یمن برای تبادل اسرا با عربستان، امارات و سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد انصارالله یمن برای تبادل اسرا با عربستان، امارات و سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید